Wpis z mikrobloga

Mirki, zakupiłem coś tam przez neta bo wyjątkowo dobrej cenie, zapłaciłem, dostałem mejla "zamówienie przyjęte i przekazane do realizacji" no i nagle bum, chyba się wystraszyli, że nie zarobią na mnie. Dostaje wiadomość: Twoje zamówienie zostało anulowane, powód: produkt jest aktualnie niedostępny u dostawców. Czy mogę coś zdziałać, abym otrzymał ten towar?
Pomóżcie koledzy, koleżanki.
#prawo #prawokonsumenckie #kiciochpyta
  • 11
@kownjjo: Teoretycznie nie, wiele sklepów w swoich regulaminach ma kruczki, które pozwalają anulować zamówienie
PS: To jest tylko oferta handlowa, a umowa jest zawierana w momencie wystawienia faktury
Czy mogę coś zdziałać, abym otrzymał ten towar?


@kownjjo: skoro jest niedostępny to mają go wyczarować? Stan magazynowy na stronie to zwykła informacja, a nie wiążąca obietnica.

--

Dz.U.2000.22.271
art.12
2.Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
Mirki, zakupiłem coś tam przez neta bo wyjątkowo dobrej cenie


@kownjjo: To też trochę zależy co oznacza wyjątkowo dobra cena? Raczej coś wartego 10zł chciałeś kupić za 9zł czy może coś wartego 10zł chciałeś kupić za 1zł?
@dGustator Cytowana przez Ciebie ustawa została uchylona prawie dwa lata temu. Teraz umowy zawierane na odległość regulowane są przez ustawę o prawach konsumenta oraz kodeks cywilny.

@kownjjo Przedsiębiorca nie może ot tak anulować zamówienia, jeżeli doszło już do zawarcia umowy. Najczęściej umowa jest zawierana z momentem potwierdzenia zamówienia przez sklep internetowy. W każdym regulaminie musi to być wskazane, sprawdź.
Sklep może natomiast uchylić się od oświadczenia złożonego pod wpływem błędu ale brak
@dGustator Jestem teraz niestety zdala od stabilnego łącza, pozwalającego na pobranie kodeksu.. To o czym Ty mówisz (brak towaru przy jednoczesnym zaprzestaniu jego produkcji) to niemożliwość świadczenia. Może ona mieć charakter pierwotny lub następczy i w zależności od rodzaju powoduje rożny zakres odpowiedzialności. Brak towaru na magazynie nie będzie niemożliwością świadczenia. Sklep jest przedsiębiorcą, profesjonalista. Jego działanie będzie zawsze oceniane z perspektywy zawodowego charakteru. Nie może sobie wrzucić na stronę informacji o