Wpis z mikrobloga

Motomirki, mimo, że sam zazwyczaj pomagam innym w poszukiwaniach używanego samochodu, teraz sam potrzebuję opinii na temat wozów, które chodzą mi po głowie, a nie miałem okazji bliżej ich poznać. Zastanawiam się zatem nad zmianą czterech kółek i w grę wchodzą trzy samochody:
Alfa 156 Crosswagon Q4
Alfa 159 w kombi, automat, najlepiej napęd na 4 koła. Generalnie nie jestem fanem diesla, ale z tego co się orientuję, akurat w tym modelu motory benzynowe nie są zbyt udane. Możecie coś o tym powiedzieć?
BMW E46 330iX Touring - z X czyli napędem 4x4 ;)
O BMW wiem dużo, ale może macie jakieś kontakty czy w klubach znajdują się pewniejsze egzemplarze.

Dzięki z góry za pomoc, zwłaszcza jeśli chodzi o wiedzę o Alfach.

#samochody #motoryzacja #alfaholicy #alfaromeo #bmw
  • 38
@Zdejm_Kapelusz: Crosswagon nie jest aż taki zły - silnik jest ok (JTD), napęd to niezniszczalny Torsen (tak samo z resztą jak w 159 Q4) - jedynie zawieszenie drogie w wymianie bo wielowahaczowe - przebiegi jakie na nim zrobisz nie odbiegają od przeciętnego VW - co do zwieszenia podobnie się ma sprawa w 159. W Corsswagonie masz tylko diesla 1,9 więc słabo - dodatkowo Crosswagon będzie starszy niż 159 i dlatego ciężej
ArpeggiaVibration - @Zdejm_Kapelusz: Crosswagon nie jest aż taki zły - silnik jest ok...
@ArpeggiaVibration: Z Crosswagonem jest jeszcze taki problem że producent nie przewiduje wymiany podpory wału, więc jak się zrobią na niej luzy co przy takim przebiegu jest już raczej normalne to jedyne wyjście to albo nowy wał (cena chora) albo dać do kogoś kto go przetnie, wymieni podpore a potem zespawa
@Zdejm_Kapelusz: 156 stanowcze nie. 159 w kombi, ok ale jak już to silnik 2.0 lub 2.4, ten dużo pali, z benzyn to tylko 1,75 tbi jest wart uwagi, ale jego ceny są wysokie. Jeśli chodzi o BMW, to spójrz na ofertę Auto Bawaria na FB. Samochody mają u nich swoją cenę, ale raczej warto dołożyć. Ze sprzedawców AR warto zobaczyć ofertę superalfa z otomoto.
@Zdejm_Kapelusz: 3,2 V6 tam jest bardzo zacne - silnik był zupełnie bezproblemowy ale wiadomo trzeba sprawdzić czy dbał poprzedni właściciel i czy nie miał dzwona - natomiast zawieszenie mniej wytrzymałe niż w 159 i ogólnie gorsze jeżeli chodzi o jazdę ala sportową- z automatami tam to nie jestem specjalistą - z tego co się orientuję było tam parę wersji i część z nich była problematyczna. Byś musiał popytać na forum Alfy
@Zdejm_Kapelusz: Cudowny wóz, moje mokre marzenie dzieciństwa. Pamiętam ile czasu w 166 przesiedziałem jak rodzice kupowali nowe Uno :D
Ale na chłodno wchodzenie w aż tak rzadki model to lekkie proszenie się o kłopoty ;)

Grupa Fiata ma jedną wadę. O ile we wszystkich markach jak już jakiejś części nie idzie dostać to leci się do ASO i po temacie (choć ostatnio rozbroił mnie głupi przewód wodny w Sharanie 1.8T) to
@Zdejm_Kapelusz: ogólnie to bierz 159 2,4 diesla lub 3,2 V6 - w miarę młodym modelem i w miarę fajnym ze starą V6tką jest jedynie Alfa GT - reszta starszych modeli jeżeli nie kupisz od faktycznego Alfisti to najprawdopodobniej będą zapuszczone szroty - bo tak jak w BMW problemem są auta wypadkowe zespawane z 7miu częsci lub dobite upalaniem kapora, tak w Alfie po prostu albo jeździ kobieta albo janusz zgred co
@Zdejm_Kapelusz: Ja mam właśnie 166 po FL z 2.4 20V na pokładzie. Co do auta to powiem tak - silnik jest bezproblemowy, zawieszenie zrobione na dobrych częściach (czyli oryginałach jakby na to nie patrzeć) też jest raczej bezproblemowe, ale w żadnym razie tanie. Trzeba uważać bardzo na tył, bo jak nie przypilnujesz zawieszenia to da Ci znać że trzeba je zrobić w prosty i skuteczny sposób - zetnie tylne opony od
@Zdejm_Kapelusz: Jak zdecydujesz się na starszą niż 8 lat Alfę to głównym Twoim wrogiem jako nowego właściciela nie będzie auto a jego poprzedni właściciele. Jest od groma osób które nie wiedzą co mają i czym jeżdżą i kupują auto bo im się podoba sylwetka lub kupią V6tkę bo ma fajne chromowane kolektory - takich osób jest naprawdę sporo co kupują takie auto dla szpanu i dlatego, że jest egzotyczne a cena
ArpeggiaVibration - @Zdejm_Kapelusz: Jak zdecydujesz się na starszą niż 8 lat Alfę to...

źródło: comment_y37HeEUJJ2yZ6gjzHmPCLsx4dripmBgT.jpg

Pobierz
@sharkletx: czemu uważasz że manuale w 159 są bardziej udane niż automaty? Chyba jednak jest właśnie odwrotnie, poczytaj o M32 w 1.9. Automat to Aisin AF 40, sprawdzona i dobra konstrukcja. Sam mam 159 w automacie 2.4 i polecam

@oficer-prowadzacy: 159 jest znacznie bardziej bezawaryjna i solidna niż chociażby 156. Co do wyglądu to masz absolutną rację, największy problem Alfy 159 1.9 jtdm to że jest mało "alfowa" ale to
@finam: Cały czas mówię tutaj o 2.4 gdzie M32 nie występuje. Automat to klasyczna konstrukcja hydrauliczna, która przynajmniej w moim odczuciu jest trochę za wolna, zwłaszcza przy redukcjach jak chcę coś wyprzedzić. Szkoda tylko że 159tka nie doczekała się TCT. Pisałem poza tym kilka postów niżej że automat nie jest tutaj zły, Q-Tronic to znacząca przepaść in plus względem Selespeeda ze 156tki który był zrobiony z plasteliny
@sharkletx: O której redukcji mówisz? Ja tam dłonią nie zrzucam wcale bo manetek za kierownicą nie mam a przerzucać w tryb ręczny jest niewygodnie co chwilę. Korzystam tylko z kickdown poprzez pedał gazu i w moim odczuciu jeżeli się do tego przyzwyczaisz to jest bardzo dynamicznie. Faktycznie jest taki drobny lag że jak wciśniesz mocniej gaz to chwilkę się zastanawia jakby pytała "to już? :]" ale później idzie już bardzo ładnie
@finam: Dokładnie, mam na myśli kickdown. Jakoś po prostu w manualu czuję że mam nad tym większą kontrolę w razie nieprzewidzianej sytuacji i elektronika nie będzie się wtedy wcinała :D Ale to już wiadomo - co kto lubi
@sharkletx: coś za coś, kontrola faktycznie trochę większa ale jednak kwestia wygody (szczególnie w mieście) to zdecydowana zaleta automatu. Nawet jeżeli nie jest to demon prędkości to nie oszukujmy się, 159 nigdy nie było autem do bicia rekordów.