Wpis z mikrobloga

Motomirki, mimo, że sam zazwyczaj pomagam innym w poszukiwaniach używanego samochodu, teraz sam potrzebuję opinii na temat wozów, które chodzą mi po głowie, a nie miałem okazji bliżej ich poznać. Zastanawiam się zatem nad zmianą czterech kółek i w grę wchodzą trzy samochody:
Alfa 156 Crosswagon Q4
Alfa 159 w kombi, automat, najlepiej napęd na 4 koła. Generalnie nie jestem fanem diesla, ale z tego co się orientuję, akurat w tym modelu motory benzynowe nie są zbyt udane. Możecie coś o tym powiedzieć?
BMW E46 330iX Touring - z X czyli napędem 4x4 ;)
O BMW wiem dużo, ale może macie jakieś kontakty czy w klubach znajdują się pewniejsze egzemplarze.

Dzięki z góry za pomoc, zwłaszcza jeśli chodzi o wiedzę o Alfach.

#samochody #motoryzacja #alfaholicy #alfaromeo #bmw
  • 38
  • Odpowiedz
@Zdejm_Kapelusz: Zdecydowanie polecam 159, szukaj takiej w manualu z napędem Q4 i w wersji 210KM - ma większe turbo od tej 200-konnej i po ewentualnym chipie wypluje trochę więcej koni. Manuale w tym aucie są bardziej udane niż automaty moim zdaniem więc tutaj też bym się skłaniał ku tej opcji. Mam obecnie 166tkę po FL z bardzo podobnym silnikiem, tzn. 2.4 20V i powiem szczerze że kultura pracy jest wprost
  • Odpowiedz
@Zdejm_Kapelusz:
Alfa 156 Crosswagon Q4 - auto dla samobójcy, nie dość, że jeden z największych trupów w historii marki, a do tego w rzadkiej wersji. W tym aucie nawet producent zrezygnował z produkcji dużej liczby części zamiennych.

Alfa 159 - bardzo dobry samochód, silniki benzynowe nie są tak tragiczne jak w poprzedniczce, ale rzeczywiście znacznie lepszym wyborem jest diesel w wersji 1.9

BMW E46 330iX Touring - mam takie auto od kilku lat w rodzinie, prawdopodobnie winny był stan auta przed zakupem, ale to co ten wóz pochłonął pieniędzy, to można drugie takie kupić. Jest po wymianie silnika (pęknięty blok) i remoncie generalnym drugiego (pogięta głowica). Dużo tych samochodów z tego co słyszałem miewało podobne problemy
  • Odpowiedz
@valdo: 1.9 JTD w 159 to takie trochę samobójstwo moim zdaniem, to auto jest cholernie ciężkie jak na swój segment i musi mieć się czym odpychać. Sytuacje może uratować chip w takim wypadku, ale po co chipować jak można kupić 2.4
  • Odpowiedz
zawieszenie to śmieć


@slonski_pieron: bzdura, zawieszenie w całej grupie VAG to 3 razy większa #!$%@?, ale nikt passacika nie gani za to

Problemem takiej 159 jest to, że wahacze są po prostu drogie.
  • Odpowiedz
@sharkletx: O taką opinię mi chodziło :) Absolutnie się nie boję Alf i innych stereotypowo wyśmiewanych modeli ;) Ja uciekam daleko od koncernu VAG i podobnych gniotów ;) Najchętniej właśnie stawiałbym na 159. Z tego, co zdążyłem się zorientować, to automaty były produkcji japońskiej i są raczej chwalone. Prawda to?
  • Odpowiedz
@sharkletx: Daj spokój, toż to waży tyle co Passat, A4 czy Vectra. Raptem 1,5 tony i 150 KM spokojnie sobie radzi z taką masą. Już nie popadajmy w paranoję.

Poza tym lepiej kupić coś mniejszego niż 2 litry bo po prostu można w tej samej kasie kupić coś znacznie lepszego, bo wiemy, że 20% ceny to nie jest akcyza.
  • Odpowiedz
@Zdejm_Kapelusz: Q-Tronic to już nie jest taka pułapka jak kiedyś Selespeed, więc nawet jak kupisz automat to spokojnie powinien dać radę bez jakichś niespodzianek. Manual daje tylko tą przewagę że jakby kiedyś zaczęło Ci mocy brakować to nie ma strachu po chipie że skrzynia nie wytrzyma. Ludzie robią te auta spokojnie na 250+KM i daje rade. Zależy jak będziesz auta używał. W 1.9 był problem ze skrzyniami manualnymi M32 -
  • Odpowiedz
@sharkletx:
Mam te 1.9 120KM w Vectrze C kombi i nie zgodzę się z Tobą, szału nie ma, ale jakiś wybitny muł to też nie jest. 11s do 100 km/h - ot przeciętne auto.

Niemniej 150KM robi znacznie lepszą robotę.

2.4 to już w ogóle bajka, ale tak jak pisałem wyżej - 20% ceny aut na otomoto to akcyza, wiec za kwotę X kupuje się znacznie gorsze auto niż w
  • Odpowiedz
@valdo: Weź tylko pod uwagę że kolega tutaj szuka Q4 z automatem więc masa też idzie znacznie w górę, gdzie sama 159 jest już i tak ciężka, więc będziemy podchodzili pod górną granicę widełek masy tego modelu czyli okolice 1700kg, czyli już dosyć dużo jak na taki silnik. Co do tego że 2.4 droższe to nie zaprzeczam, chociaż ja bym na to nie patrzył jak na samą akcyzę bo znacznie
  • Odpowiedz
@sharkletx: Zgoda pełna. Tylko ile 159 2.4 Q4 z automatem sprzedało się w PL? 50? Reszta to import.
Auto wspaniałe tylko z zakupem dobrego będzie dość ciężko.
  • Odpowiedz
@sharkletx: to wlasnie manuale lubi sie pieprzyc, slynna M32 i rozsypujace sie lozyska. Ale jak kolega @Zdejm_Kapelusz: chce Q4 to nie ma innego wyboru bo automat tam nie wystepowal. Polecam 159. Mam 2.4 200km w automacie wlasnie, demon szybkosc to to nie jest ale do sprawnego wyprzedzania wystarczy
  • Odpowiedz