Wpis z mikrobloga

Niedawno przerzuciłem się na Unity i nie mogę znaleźć niczego sensownego na temat relacji pomiędzy obiektami, a skryptami. Nie wiem też w jakim stopniu polegać na komponentach, a w jakim na własnej strukturze kodu. To samo z inspektorem. Czy lepiej szukać obiektu ( GameObject.Find() ), czy używać do tego celu inspektora. Czy jeden obiekt to powinien być jeden skrypt ( Gracz) z klasami prywatnymi ( Wzrok, Poruszanie), czy każdy skrypt odpowiadający za coś innego. Mam na myśli zasady dot. poprawnego programowania w Unity
#unity #unity3d #programowanie #naukaprogramowania #csharp
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mmprogr: Generalnie to GameObject.Find() zjada sporo wiec w tym wypadku inspektor jest lepszy.
Nie ma to wiekszego znaczenia jaka sobie stworzysz strukture skryptow - to zalezy tylko od ciebie i tego jak ci wygodnie, ja zazwyczaj dziele sobie na poruszanie sie, statystyki gracza itd i wrzucam na obiekt ktory maja kontrolowac.
  • Odpowiedz
@mmprogr: Musisz sobie usystematyzować swoją wiedzę o strukturze unity. Też z tym miałem problem bo tutoriale uczą jak zrobić teren, dodać gracza i sterowanie, a nie uczą jak poprawnie budować struktury obiektów i komponentów w unity. Na początek polecam, jeżeli nie masz problemu z angielskim, przeczytaj unity best practices. Skrypty zawsze będą komponentami obiektów, możesz je oddawać do jednego obiektu ile chcesz i jak masz skrypt jakiś prosty, który
  • Odpowiedz
  • 0
@mmprogr jak Ci się wywali skrypt z inspektora to po jego ponownym dodaniu musisz te obiekty wrzucić od nowa co przy dużej ich ilości jest nieco irytujące, z find nie ma problemu
  • Odpowiedz