Wpis z mikrobloga

#assettocorsa #acleague

Po problemach z pitstop'em który już parę razy zniechęcił mnie do odpalania gry przez parę dni i miałem ochotę skasować to w #!$%@? jak @GotchaWRC (,) A to w połowie wyścigu na pitstop'ie źle zatankowało (za dużo albo za mało), a to opon nie zmieniło, najgorzej jak zawiesiło wszystko i zostało tylko back to pit... no i czasami apka, raz na 10-15 uruchomień gry nie odpalała (pomagała tylko instalacja na nowo) ( ͡° ʖ̯ ͡°) i po zabawie.

Pogrzebałem trochę na forum AC i napisałem moje wnioski, może komuś się przyda:

1. PitConfig 1.7.1 u mnie nie startuje za każdym razem i często się wysypuje
2. Wróciłem do 1.7, ustawiłem zmianę preset (hotkey) pod "Q" w pliku pitconfig.ini.

Teraz ważne: jeśli masz zaznaczoną opcję w grze full screen rendering to pitconfig podobno musi dobrze działać (wydaje mi się, że to przez to dużo osób nie ma problemów). U mnie zaznaczenie tej funkcji powoduje spadek płynności, nie wiem dlaczego. Jeśli jest odznaczona, trzeba w pitconfig.ini zmienić linijkę fullscreenoverhide = 0 na fullscreenoverhide = 1 Podobno w trybie okienkowym, plp albo inna apka nakłada "maskę" na okienko i powoduje przesunięcie domyślnych wartości pitconfig'u. Tak to zrozumiałem O.o W singlu testuję parę dni i działa 100% Wcześniej raz na 10-15 razy były wyżej wymienione problemy.


Moje zwiększenie ergonomii dla Assetto Corsa (dzięki @RealAKP za pomysł):

Jako, że nie mogę oderwać rąk od kierownicy brakowało mi zmiany niektórych rzeczy przy pomocy przycisków na kierownicy. Oczywiście takie rzeczy jak zmiana ustawień ABS i TC łatwo zrobić przez profiler to już kliknięcie w to co chcę to większe wyzwanie.
Zastosowanie macro jest dobrym pomysłem. Znalazłem chyba najlżejszy program: hotkeyz. Nagrywamy macro, co chcemy kliknąć. Nagrane macro przypisujemy do jakiegoś nieużywanego klawisza, a następnie ten klawisz profiler'em przypisujemy do przycisku na kierownicy. I tak mam w d'padzie: do góry(+)/na dół(-) - ile litrów mam na pitstopie dolać, prawo - zmiana preset'u, lewo - pokaż uszkodzenia, i dwa przyciski do ustawienia ABS i TC.

Myślę, że Wam też pomoże, bo moim zdaniem szkoda tracić koncentrację na celowaniem kursorem w przycisk.

Ciekawe czy doczekamy domyślnej/zawsze działającej apki pitstop'u i większe wykorzystanie przycisków na kole...
  • 4
  • Odpowiedz
@podli: Super pomysły z przeniesieniem tych rzeczy na kierownicę. Czy dobrze rozumiem że to makro rusza myszką i trafia tam w ten plusik na pitconfigu? Dzisiaj już za mało będę miał czasu na zabawę ale po wyścigu chętnie bym tak ustawił :D
  • Odpowiedz
@Ozor: si, dokładnie. Nagrywasz akcję jaką kursor ma wykonać. Ważne, żeby zablokować apkę w jednym miejscu. Ten program trochę ciężko ogarnąć, ale 15 min i da rade. Ważne, że jest mega lekki.
  • Odpowiedz
@podli: Ok, rozumiem, ale to trzeba zostawiać kursor w ustalonym miejscu czy np. jedzie na początku do któregoś rogu i dopiero na guzik? Jak mi starczy sił po wyścigu to to dzisiaj ogarnę :D
  • Odpowiedz
@Ozor: ustawiasz nagrywanie pod jakiś przycisk > włączasz Assetto > naciskasz przycisk od nagrywania > klikasz to co chcesz i chowasz kursor, żeby Ci nie przeszkadzał > kończysz nagrywanie tym samym przyciskiem > spyta się o przypisanie klawisza pod to macro > przypisujesz > testujesz ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz