Wpis z mikrobloga

Mirasy hilfe. Mam wibracje na kierownicy powyżej 110km/h i nie wiem już co z tym robić:

1. Jeździłem na oponach zimowych - wszystko OK
2. W kwietniu zmieniłem na letnie opony (felgi te same) - lekko biło przy około 70km/h, nawet po wyważeniu dwukrotnym
3. W czerwcu wymieniałem wachacze i łączniki no i geometria. Dodatkowo przełożyłem same opony z przodu na tył. Pojawiło się bicie powyżej 110km/h
4.Tydzień po tym (i 500km) przełożyłem całe koła przód na tył. Dalej bije powyżej 110km/h
5. Po kolejnym tygodniu i 300km wyważyłem koła. Nie ma bicia, ale są delikatne wibracje powyżej 100km/h

Czy ktoś mi może wytłumaczyć o co chodzi?? Czy opona może być uszkodzona, chociaż nic na niej nie widać?

#bmw #e46 #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 18
  • Odpowiedz
@ProudToBePolish mialem podobne jazdy i przyczyna byla uszkodzona felga. Normalnie dala sie wywazyc, z zewnatrz nie bylo widac nic specjalnie. Oddalem do specow od kolek, przy okazji dalem wszustkie 4 do renowacji i nowego malowania. Jak reka odjal
  • Odpowiedz
@ProudToBePolish: kiedy masz wibracje ? przy podroznym flow czy przy ostrym ciagu spod swiatel ? Na luzie ? Troche utrudnione bo masz bete a tam jest naped na tyl i nie spina przodu jak FWD ( tam latwiej wyniuchac co siadlo ) . Generalnie jakies gumki na zawiasie ci sie rozjechaly . Koncowki drazka kierowniczego na pierwszy strzal.
  • Odpowiedz
@ProudToBePolish: Jakiej marki masz opony? Wiele posiada pionowe bicia, polecam jechac do ogarniętego wulkanizatora (zapraszam ( ͡° ͜ʖ ͡°) ), przepompowac opony i wyrażać. Jak będą duże ciężary robic optymalizację.

@Tyfytyfy: Guzka to możesz miec na czole a nie oponie ;)
  • Odpowiedz
@ProudToBePolish: to daj znać jak ogarniesz problem, bo mam to samo w E39 teraz, nowe zawieszenie z amorami z przodu, zbieżność, wyważenie kół, zamiana przodu z tyłem, nowe opony i powyżej 110 dalej #!$%@? ;/
  • Odpowiedz
@nokio: Jak miałem e39 miałem to samo, w e60 z resztą też. Wszystko idealnie i super, a powyzej 100-110 #!$%@?ło. Lekarstwa były dwa:
1. Zbierznośc usawiona laserowo - auto zaczeło jeździć idealnie jak po szynach ale dalej telepało
2. Wyważenie kół - pojechałem tam gdzie zawsze jeździłem od lat, wyważyli i lipa, dalej to samo. Napisałem posta na łódzkiej grupie raceingowej że mam problem z drganiami, odpisał koleś co się
  • Odpowiedz
@nokio
@ProudToBePolish Miałem taki sam problem, tylko że w e46. Cudowanie że wszystkim, amortyzatory, opony, przekładanie felg, przekładki z letnich na zimowe. No i #!$%@? sie w końcu okazało, że to wał mi tak #!$%@?. Wymieniłem na nowy (wyważenie starego nic by nie dało, bo się uszczerbil dość mocno) i ustało.
  • Odpowiedz