Wpis z mikrobloga

@Sanctum_Officium: no tak, faktycznie. Ogólnie to na rowerze jeździłem ostatnio z 10 lat temu, teraz potrzebuję dojechać do roboty po ulicy/wydeptanej ścieżce/starej nawierzchni z betonu i czasem na jakąś wycieczkę po pagórkach co najwyżej. Ogólnie nic wymagającego, ale jednak chcę, żeby ten rower mi posłużył więcej niż 5 lat.
teraz potrzebuję dojechać do roboty po ulicy/wydeptanej ścieżce/starej nawierzchni z betonu i czasem na jakąś wycieczkę po pagórkach co najwyżej. Ogólnie nic wymagającego.


@ortofosforan: To każdy będzie spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°) Do takich rzeczy w Hollylandzie nadal używa sie składaków i jest spoko więc te też będą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Merida - owszem, jeśli chcesz zapłacić tylko za takie a nie inne logo na ramie. Jeśli szukasz możliwie dobrego stosunku klasy osprzętu do ceny, to polecam markę Romet (koniecznie szukaj wyprzedaży modeli z lat poprzednich). To, co podałeś to typowy "makrokesz" stylizowany na coś czym nie jest.
@ortofosforan: kup sobie trekking, albo crossa ewentualnie. MTB to mała przednia zębatka i dużo kręcenia dla przyzwoitej prędkości. Do tego pedałowanie idzie przy takiej cenie w kiepski amortyzator... Kupiłem sobie kiedyś Arkusa VIP 6.0... Kosztował 1000 pln - z tyłu już na Deore, 8mio biegowa kaseta i w ogóle, ale trzeba było się nieźle nakręcić, żeby jakąś cywilizowaną prędkość i w ogóle po asfalcie z tego wykręcić. W życiu już nie
@ortofosforan: a po jak nierównym terenie ty chcesz jeździć? Bo jeżeli mówimy o polnej czy leśnej wyjeżdżonej ścieżce to cross ma koła akurat, to nie szosa. W zasadzie wszystko powyżej 1 cala szerokości nadaje się na takie trasy. Jeżeli większość będzie stanowił asfalt to opona 1,25-1,75 jest w sam raz. Terenowa powyżej 2 cali to już typowo na błoto i nieutwardzane nawierzchnie - mordęga i zdzieranie opon na asfalcie.

Jeżeli chcesz
@nippon: Kolego w wyborze roweru nie chodzi tylko o sam osprzet, na cholere komus osprzet 2 klasy wyzszy jak rama pęknie? Merida to nie tylko logo ale jakosc wykonania ram, nawet w tak budzetowych rowerach.

@ortofosforan: Moze rzeczywiscie wybierz rower typu cross, jesli tylko miasto i jakimis sciezkami lesnymi bedziesz jezdzil. A po drugie nie wybieraj roweru ktory ma wolnobieg, bo bedziesz kolo tylne musial czesto wymieniac.
@ortofosforan: Panie, jeśli te "rowerki" wytrzymają 5 lat użytkowania w terenie, do którego rzekomo są przystosowane (MTB), to ja jestem święty walnięty. Lepiej kupić za tą cenę fajnego trkinga/crossa, któremu stawiane są mniejsze wymagania przy produkcji, przez co można władować mu lepszy osprzęt, niż MTB-podobny szrot.

Polecam, Piotr Fronczewski