Wpis z mikrobloga

Mirasy, szukam samochodu w benzynie do 15 tys. Chciałbym coś w miarę popularnego, żeby nie było trzeba szukać magików. Głównie jazda po mieście + weekendowe wypady. Moim faworytem jest #ford #focus mk2 1.8 lub 2.0. Ciężko jednak znaleźć te wersje silnikowe, a z automatyczną klimatyzacją to już całkiem rzadka rzecz. Zastanawiałem się też nad #bmw #e46, jednak tutaj rodzi się pytanie: czy warto w tych pieniądzach brać pod uwagę betę (jakieś 4 lata starsza od focusa, ale za to lepiej trzyma cenę), a jeśli tak, to z jakim motorem? Nie mam jakiegoś parcia na bmw, ale fajnie wygląda, nie jest za duża no i jakość użytych materiałów.
Nie szukam żadnego szatana, aktualnie mam 323F BA 88KM, więc wszystko co będzie ciut dynamiczniejsze niż to (która znowu taka mułowata nie jest), będzie super.

#samochody #motoryzacja
  • 16
@fotograf_warszawiak: Meganka chyba najbardziej do mnie przemawia z tej trójki, ale musiałbym ją pomacać, bo zawsze miałem wrażenie, że plastiki w tym samochodzie są wyjątkowo tandetne. Może powielę stereotyp, ale czy laguna II nie nosi miana królowej lawet? ;)
@fotograf_warszawiak: Muszę zatem poczytać co i jak. Jedyne co przeraża mnie we francuskich, to utrata wartości, choć focus tez mistrzem w tej kwestii nie jest. Ale trzeba francuzom przyznać, że maja dobry stosunek ceny do rocznika i wyposażenia. Swojego czasu nawet rozglądałem się za C5, ale ostatecznie stwierdziłem, że za wielkie bydle. No i trochę nie mogłem się do hydro przekonać. Nie tyle do samej konstrukcji, co do odczucia z jazdy.
@green89 laguna II tak, ale głównie ta przed liftem. Duże te wypady za miasto? Znaczy czy masz już swoją rodzinę czy jeszcze nie? Jeżeli nie to zamiast focusa może nowsza fiesta? Całkiem fajne auto do miasta, a te nowsze wersje już nie wyglądają jak dla fryzjera. ;-) BMW bym doradzał, nie dlatego że to BMW, lecz ze względu na koszty utrzymania - aby auto sprawiało radość musi być zadbane, a znaleźć zadbane
@o1zo: Nie, rodziny nie mam, więc wielu gratów nie potrzebuję wozić. W tych pieniądzach to tylko fiesta mk6, a ona wygląda jak mały hipopotamek :P I to wnętrze, zbyt minimalistyczne jak dla mnie.
@green89 Jako fan niemieckiej motoryzacji po dwóch miesiącach szukania e46 albo audi a4 wybrałem.. laguje 2 po lifcie :P Młodsze o kilka lat, stosunkiem komfortu do ceny zjada chyba wszystko w tych pieniądzach :D nawet schowek klimatyzowany w standardzie jest :> No i wykonanie wnętrza mocno poprawione w stosunku do wersji z przed liftingu. Po szybkim liczeniu żeby znaleźć niemca z takim wyposażeniem jak l2ph2 i w tym przedziale roczników musiał bym
@bigger Jeździłem, ale dziwnie się w niej czułem. Mega wygodna, owszem. Hydro wspaniale tłumi nierówności, ale nie czuję się dobrze w tym samochodzie. Swojego czasu był to mój faworyt, ale odpuściłem.

@putinn zawsze gdzieś z tyłu głowy miałem te złe opinie o lagunie, ale czytam i rzeczywiście po lifcie może to być ciekawa opcja.
@putinn: Pytanie retoryczne :) Jak wspominałem wyżej, był czas, kiedy chciałem kupić C5 I, właśnie ze względu na stosunek ceny do wyposażenia. Francuzi zdają się rozpieszczać pod tym względem. Jaki masz tam silnik?
@green89: w przypadku beemek sie wyłożysz na kosztach eksploatacyjnych, serwis zawieszenia czy hamulców wyjdzie dużo drożej niż w przypadku dupowozów na literę eF, ale prowadzenie jest nie do porównania. To dotyczy nie tylko zawieszenia, dla przykładu Ci powiem że filtr powietrza do benzynowej r6 to 120zł, bo jeśli brać BMW to r6, r4 to jest strata piniendzy.
@sinist3rr: Jestem w tej komfortowej (?) sytuacji, że nie miałem okazji prowadzić bmw, więc nie będzie mi bardzo żal kupując kolejna ośkę :P
Ale faktycznie, potrzebuję tylko w miarę taniego w utrzymaniu dupowozu, więc chyba odpuszczę B.
do 15 tys


@green89: e46 w tej cenie to raczej przedlift, czyli rocznik <2002. Dodatkowo, pamiętaj o tym że utrzymanie tego samochodu jest trochę droższe niż standardowego kompaktu - zawieszenie jest bardziej skomplikowane, silnik ma 6 świec zamiast 4 itd itp. Ogólnie jak nie jesteś gotowy na wyższe koszty utrzymania to nie polecam.