Wpis z mikrobloga

Wrocławskie MPK zapowiada wielkie zakupy tramwajów. W ciągu 4 lat do miasta trafi 56 nowych wozów. Już wiadomo, że na tramwaje z najwyższej półki wrocławianie nie mają co liczyć. Po kosztownych Skodach i bydgoskich Pesach przyszedł czas na oszczędności. Czy Wrocław będzie miał więc nowe – stare tramwaje z poprzedniej epoki?

http://wroclaw.tvp.pl/25767922/taniej-ale-wiecej

@wiedro

#wroclaw ##!$%@?
Pobierz
źródło: comment_55MBBQP0hlf62I2Bq9CuFnRcWyKTFlEj.jpg
  • 10
@mroz3: A jak tydzień temu im wygarnąłem na fejsie, że w ładny sposób przekazują ludziom informacje, że kupią 56 Bet, to zostałem sromotnie zmasakrowany przez głównodowodzącego profilem, że jak śmiem w ogóle śmieć tak mówić, że nie było jeszcze przetargu i nikt nie wie, jak się skończy. #!$%@? o Chopinie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mroz3: > Na pozostałe 40 nowych tramwajów MPK rozpisze przetargi. – Musimy znaleźć właściwy balans między jakością a ceną – zapowiadają władze spółki.

Ot curva, filozofia. Polecą standardem każdego przetargu - 70% cena, 30% jakość. Do tego wymóg min. 25% niskiej podłogi. Pesa, Solaris, Bombardier, Skoda i inne nie staną, bo wstyd się za to brać. Jedynym konkurentem będzie Modertrans z Betą.

@The_Linkos: Remontuje jest słowem-kluczem. Wy kupujecie po 30,40
@mroz3: Ehh, #!$%@? mać. Autobusy jakoś potrafią ogarnąć w miarę dobre, mimo że tutaj to ma mniejsze znaczenie, bo okres eksploatacji autobusów jest krótszy (najstarsze Volvo B10BLE są z 1998 chyba, podczas gdy niektóre 105Na są z połowy lat 70), ale na tramwajach, które będą używane przez pewnie 2x dłużej, oszczędzają hajs...
@Eau-Rouge: Mimo wszystko.. mają oni jedno, żelazne i niepodważalne wytłumaczenie. Żywotność tramwaju w Polsce to minimalnie 40 lat, zaś autobusu o połowę krócej. Dlatego częściej robi się zakupy busów, bo i mniej żywotne, i tańsze.
@wiedro: No i to mi chodzi. Tramwaje żyją dłużej więc nie wolno na nich oszczędzać, za to autobusy mają krótszą żywotność, więc tu przyoszczędzenie aż takim problemem by nie było.