Wpis z mikrobloga

Jestem zupełnie zielony w temacie. Może mi ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa bitcoin, tj. dlaczego ma jakąkolwiek wartość w życiu realnym? Próbowałem coś zrozumieć z wikipedii ale żeby przyswoić jedną defnicję musiałem odnajdywać 3 inne (,)
#bitcoin
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ktoś chce kupić - dlatego ma. Jak ze wszystkim ;) Jak np napiszesz za moment, że chcesz mi dać 100zł za mój następny wpis na mirko - to wtedy on też nabiera wartości.
  • Odpowiedz
@zlodziejstwotoniegrzech:
1) Trwały (no tak samo jak internet)
2) nie podrabialny (znaczy się da... ale prądu na to pójdzie że o ja panie)
3) "powszechny" no jak internet
tu mamy cechy dobrej waluty jakie spełnia
plus tak się świat umówił że za te cyferki będą usługi i dobra...
  • Odpowiedz
Czekajcie, jeżeli dobrze rozumiem ktoś wypuścił skomplikowany program i system etc. (mówię umownie, nie mam większego pojęcia), ludzie zaczynają z niego korzystać i "umawiają" się ile jeden wygenerowany pieniążek będzie kosztować, tak?
  • Odpowiedz
Chłopaki widzę że trzeba pomóc :)
1. Wartość Bitcoina determinuja te same czynniki które determinuja wartość wszystkiego, czyli rynek decyduje. Bitcoin jest wart tyle ile ktoś jest gotowy za niego zapłacić a nie prąd+koparki.
2. Bitcoin jest pierwszym "cyfrowym metalem szlachetnym" dlatego że nie da się go skopiować i jego ilość jest ograniczona do 21mln.

Jeśli chciałbyś poznać temat głębiej to polecam kurs na Khan Academy https://pl.khanacademy.org/economics-finance-domain/core-finance/money-and-banking/bitcoin/v/bitcoin-what-is-it
  • Odpowiedz
a nie prąd+koparki

@szanow: prąd i koparki mają w wycenie może nie jedyny ale jednak decydujący wpływ

Btw. Jak ktoś Cię tu posłuchał to teraz jest wygrany :)