Wpis z mikrobloga

Ktoś pomógłby przy modelowaniu mapy do gry Alien Vs Predator Classic 2000? Gra już bardzo stara (zremasterowana pod dzisiejsze PC na steam), ale ciągle można sporo zrobić bo silnik obsługuje bez problemu tekstury hd,4k.
Modelowanie możliwe w każdym programie, który wyeksportuje model do .3ds. Następnie w silniku / edytorze trzeba wykonać pozostałą pracę (oświetlenie, strategię, obiekty np. broń i amunicję oraz wiele innych rzeczy na które silnik pozwala).
Największy problem mam z modelowaniem w 3ds max. Jeśli znacie jakiś inny edytor (najlepiej stworzony z myślą o tworzeniu map) to również przyda mi się taka informacja.

przykłady od kilku moderów (niestety już się tym nie zajmują choć mocno pomogli mi zrozumieć proces tworzenia map pod ten silnik):

https://www.youtube.com/watch?v=RgTvQNsn18s
https://www.youtube.com/watch?v=LUKPgvZIDy0
https://www.youtube.com/watch?v=kMGbhwG70hc

ostatnia mapa pochodzi od modera, który zrobił między innymi grę Prometheus na silniku Doom3
polecam kanał: https://www.youtube.com/user/scythewraith/videos

#3dsmax #grafika3d #gry #grafikakomputerowa #sciencefiction
  • 9
@kosmo1989: Nie rozumiem, skoro jest do tego jakiś edytor, to nie można w nim zrobić acałej mapy?
Przeciez takie stare gry opierały się głównie na brushworku i to niezbyt skomplikowanym. Modelowanie levelu to tylko jedna z opcji, popularna wśród osób, które po prostu lepiej czują sie w programch do modelownia.

A jeśli szukasz programów do 3d, to może spróbuj Google Sketchup. Ludzie tego często do robienia map w Source używają.
@Surgeon: wiesz, dla początkującego 3DMax może wydawać się zbyt skomplikowanym narzędziem, bo po włączeniu jest widocznych zbyt dużo narzędzi. Co do LW, to osobiście z niego korzystam od ponad 13 lat i do modelowania polecam go każdemu. Program ma bardzo intuicyjny interfejs, działa sprawnie od v10, ale jedyną poważna wadą jest brak unifikacji dla modelera i edytora scen. Może w nowej wersji to się zmieni, ale Newtek zapowiada tą zmianę od
@JoeBlade: Jakich narzędzi? Chyba nigdy nic nie zrobiłeś w Maxie. Sam piszesz o największej wadzie LW czyli braku unifikacji modelera i edytora sceny. Przeskakiwanie między tymi dwoma edytorami może doprowadzić nie jednego amatora do ciężkiej gorączki ;-) Max jest banalny i jest standardem jeśli chodzi o produkcję scen, modeli w wielu firmach. Do tego jest od zatrzęsienia tutoriali darmowych jak i płatnych. Cała branża archviz jedzie na Maxie. Blender jest za
@Surgeon: maxa używałem kilka lat temu do wersji chyba 2010(?) głównie do tworzenia skryptów na potrzeby silnika do tworzenia gier. Od tej "widocznej" strony z maxem miałem mało wspólnego. Moja styczność ograniczała się do drobnych poprawek na scenie, ustawienia oświetlenia oraz materiałów i wypalania lightmap. Modelowania było malutko a jak już coś z tym związane, to były poprawki geometrii. Z tym przeskakiwaniem pomiędzy modułami LW to przesadzasz, bo to jest kwestia
@mayo: To nie taka prosta sprawa. Edytor nie pozwala na tworzenie modeli 3d tylko na umieszczenie oświetlenia, obiektów, przeciwników oraz wszystkich innych niezbędnych rzeczy aby mapa była grywalna. Nie stworzę tam niestety pomieszczeń czyli szkieletu mapy. Mimo, że grę zremasterowali (tak naprawdę tylko dodali obsługę nowych DX i wyższych rozdzielczości) to silnik jest nadal stary i co więcej unikatowy, ponieważ fizyka gry różni się od innych fpsów.
Edytor i narzędzia są
@Surgeon: dlatego pytam czy ktoś ze społeczności 3d wykopu nie zechciałby pomóc. Oczywiście też będę miał sporo roboty w kwestii udźwiękowienia, strategii, oświetlenia, teksturowania, umieszczenie obiektów, spawnpointów itp. itd., ale akurat te rzeczy bardzo dobrze znam i jestem w stanie to zrobić samodzielnie. Mapę też jestem w stanie wymodelować ale kwadratowe pomieszczenie z prostokątnymi korytarzami nie jest czymś co można puścić w eter i podziwiać podczas grania.
@mayo: @Surgeon: @JoeBlade:

mały update. Pozostaję jednak przy 3ds maxie. Kilka tutoriali i jestem w stanie modelować bardziej złożone obiekty.
Mam mały problem z łączeniem obiektów i proszę o radę jakiej metody najlepiej użyć.

Mam jedno pomieszczenie oraz korytarz w postaci sześciokąta foremnego. Chciałbym połączyć ten korytarz z moim kwadratowym pomieszczeniem jednak ścianki/krawędzie korytarza są pod kątem więc nie mogę po prostu usunąć polygonów z mojego pomieszczenia, które ma