Wpis z mikrobloga

@jan7796: kompresja zależy nie tylko od płytek zaworowych, ale także od stanu pierścieni tłoków i cylindra. Luzy zaworowe to tylko jeden z elementów i je sprawdza się szczelinomierzem. Sprawdzenie kompresji nie będzie tak dokładne jak porównanie dozwolonych luzów.
  • Odpowiedz
@localh0st: wiesz, pytam bo zastanawiam się czy kupić za 50zł ciśnieniomierz i sobie sprawdzic czy oddać skuter od razu na regulację która może okazać się bezcelowa a koszty podchodzza pod 300zł takiej regulacji. skuter niedawno zakupiłem i trochę inaczej pracuje niż taki sam model znajomego. podejrzewam zawory ale nie jestem pewny
  • Odpowiedz
@jan7796: jeśli to nie chińczyk, to bez regulacji zaworów powinieneś przejechać wiele tysięcy kilometrów. Jeśli luzy są zbyt duże to silnik bierze olej i kopci na niebiesko, jak też powinno być słychach "cykanie" z okolicy pokrywy wałków rozrządu. Jeśli czegoś takiego nie zauważyłeś to obstawiałbym w pierwszej kolejności wtryski/gaźniki i układ powietrzny. Kiedy ostatnio sprawdzałeś jak wygląda filtr powietrza?
  • Odpowiedz
@jan7796: Luz zaworowy z tego co wiem zawsze się powiększa, więc brak jego regulacji doprowadzi do spadku mocy ale nie do spadku sprężania. No chyba że ktoś bardzo długo zaniedbywał ową regulację, wtedy mogło dojść do wypalenia gniazda zaworowego, wtedy sprężanie się straci.
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: wtrysk mam

@localh0st: przebieg kilkanascie tysi no i wlasnie nie wiem kiedy / czy w ogole te zawory byly robione. filtr powietrza mam wlasnie do wymiany, na dniach jade do kobyłki kupić nowy.

to co zaobserwowałem to skuter znajomka bardziej płynnie reguluje obroty na luzie. równo bardziej tak jak scigacz.
moj natomiast tak jak czoper, bardziej pyrka, głośniej chodzi ale nic nie kopci. jak ruszamy razem to
  • Odpowiedz
@Bomblito: Chyba z "tego co nie wiem"

@jan7796:

generalnie luz z przebiegiem się zmniejsza, bo gniazdo się wyklepuje. Luzy na zimnym silnik są po to żeby trzonek zaworu miał się gdzie wydłużyć wraz z nagrzewaniem się, a szczególnie wydechowy ma się od czego grzać. Miernik kompresji Ci pokaże jak już się zawory podpierają czyli nie domykają ale jak ktoś już tu napisał brak kompresji może mieć związek ze zużyciem powierzchni tłok-cylinder, co weryfikuje
  • Odpowiedz
@Gixaar: Nie jestem mechanikiem, opisuję to co zaobserwowałem regulując luz zaworowy w kilkunastu silnikach. Nie spotkałam się nigdy ze zbyt małym luzem. Ale skoro twierdzisz że może być, to ok.
  • Odpowiedz
@jan7796: wymień filtr powietrza (od niego bardzo dużo zależy), później wołaj i powiedz jak wrażenia.
Silniki bardzo czule reagują na zanieczyszczenia filtra powietrza, myślę że to jest kwestia tylko jego. Powinieneś też zauważyć mniejsze spalanie. Ja po 15 000 km w 2 miesiące ostatnich wakacji po zmianie filtra zyskałem spalanie mniejsze o jakieś 4 litry, nie spodziewałem się ze w tak krotkim okresie może tak bardzo naciagnac brudu.
  • Odpowiedz
@Gixaar: a ilość gromadzącej się odmy od czego zależy?

czyli reasumując pomimo właściwego ciśnienia zawory i tak mogą wymagać regulacji jak dobrze zrozumiałem
  • Odpowiedz
@localh0st: powiem Ci, że wymieniłem filtr i zdaje mi się czuć różnicę. nie chce zbyt hurra optymistycznie pisać bo to może być tylko wrażenie. rzucę rękawice znajomemu wtedy się okaże czy zostaje nadal w tyle czy się zbliżam. wcześniej na polowie baku robilem 150km, teraz mam juz 200 i wskazowka mi nie spada, oby tak dalej.
  • Odpowiedz
@jan7796: silniki motocyklowe są dosyć czułe na to w jakim stanie są filtry powietrza, głównie ze względu że jednak pracują inaczej niż samochodowe i że mają mniejszą powierzchnię. Jestem raczej pewien, że już rozwiązałeś swój problem. Cieszę się, że mogłem pomóc i tym że nie musiałeś się stresować i babrać w silniku bez potrzeby. Czekam na kolejną relację. :)
  • Odpowiedz
@localh0st: podsumowując bierze troche olej i są wibracje w różnych momentach od stania na luzie do jazdy 100kmh. jadę stałą prędkością równo, płynnie i bez powodu powoli coraz bardziej zaczynają się wibracje które po chwili równie powoli ustępują. wykluczam wariator bo go sprawdzałem. co to może być najprędzej? łożyska na wale? luz na korbowodzie? proszę o dobry pomysł
  • Odpowiedz
@jan7796: jeżeli czujesz wibracje w różnych momentach, to znaczy że coś wpada w interferencje przy różnych obrotach silnika. Rzeczy które wymieniłeś mogą być tego powodem, ale możesz mieć też problem bezpośrednio w cylindrach (popsuty pierścień, rysa na cylindrze etc.). Nie podałeś jaki to silnik, ale jeśli to skuter to zakładam że odpadają rozsynchronizowane gaźniki, ze względu na jeden cylinder. Możliwe też, że wibracje są spowodowane zepsutym układem napędowym. Jeśli nie
  • Odpowiedz
@localh0st: to nie zależy od obrotów, przy tych samych obrotach mogą być wiracje a za chwile może ich nie być. jest to silnik jednocylindrowy 4t, mechanik zalecił mi sprawdzić napęd oraz zawieszenie silnika. jutro zdejmę wariator i dokładnie sprawdze prace. koło nie bije, gaznikow nie ma. myślałem o pierscieniach czy cylindrze ale to by miało chyba wpływ na osiągi? skuter leci szybciej niz fabryka podaje, licze ze to nie jest
  • Odpowiedz