Wpis z mikrobloga

@Gorion103: tak bo po wojnie oni maja projekt i wiedze i buduja sobie, i dopiero jak maja nadwyzke to sprzedaja, nawet jak mozemy imporotwac to Polska powinna rozwijac takie programy, tak samo jak po 2 wojnie swiatowej, niemcy byly tak samo rozwalone jak Polska, to oni momentalnie sie podniesli , bo ludzie byli z epoki nowozytnej z ogromna wiedza a polacy mieli mentalnosc i wiedze postfeudalną.
@KrowkaAtomowka: gdyby to było takie proste zbudować myśliwice

ale to nie wystarczy wiedzieć, że skrzydło trójkąt to poleci, a silnik - powietrze wlatuje tu, kręci wiatraczkiem i wylatuje tam, inne kraje mają przemysł lotniczy od co najmniej kilkudziesięciu, jak nie stu lat, polska zaczynałaby praktycznie od zera

a samolot to nie kwestia posklejania go z wycinanki przez studentów z polibudy, musielibyśmy nadgonić 70 lat technologii
@FLAC: To jest potrzebne i ja wierze w Polsce bylo by to mozliwe :

It requires a great degree of effort and will of the people and government to make it happen. It involves free and fair trials of competing private companies, it involves heavy investments, both public and private, it involves training scientists, engineers, maintenance crew, it involves refitting factories and workshops, it calls for intelligent research teams to tackle
@KrowkaAtomowka:
takw jednym zdaniu to: można ale, koszt nieporównywalnie przewyższyłby efekt.
A teraz po kolei:
Masz niby budowę silnika odrzutowego na wikipedi, ale nie masz opisu technologicznego. Czyli z wymiarowanej każdej śrubki która się składa na dany silnik, podanych standardów jakościowych materiałów jakich masz użyć do tego aż aby to poskładać do kupy potrzeba specjalistycznych narzedzi (płaty w silnikach odrzutowych są wyważone co której tam setnej po przecinku wiec to jest
@FLAC: bo po wojnie oni maja projekt i wiedze i buduja sobie, i dopiero jak maja nadwyzke to sprzedaja, nawet jak mozemy imporotwac to Polska powinna rozwijac takie programy, tak samo jak po 2 wojnie swiatowej, niemcy byly tak samo rozwalone jak Polska, to oni momentalnie sie podniesli , bo ludzie byli z epoki nowozytnej z ogromna wiedza a polacy mieli mentalnosc i wiedze postfeudalną.
@Furdi: przciez mamy tyle samolotow kupionych, to co za problem wziac jeden silnik i go rozebrac ? masz wysztko o czym piszesz. Do tego jesli mamy technikow ktorzy je naprawiaja to na bank mozna by to tego wykorzystsac ich wiedze. Tu brakuje tego co wyzej po angielsku wkleilem.
@KrowkaAtomowka: patrz na to tak

takie USA, ma wszystko do produkcji samolotu, od rafinerii i zakładów petrochemicznych(i ludzi z wiedzą jak je obsługiwać) do produkcji paliwa silnikowego, po huty produkujące specjalne stopy metali(i ludzi z wiedzą jak je obsługiwać), maszyny produkujące pojedyncze śrubki do tych samolotów, lotniska z przystosowaną do nich infrastrukturą(i ludzi z wiedzą jak ją obsługiwać) i w cholerę innych drobnych rzeczy o których nikt nie pomyśli a bez
@KrowkaAtomowka: słowo klucz "licencja"
Jak jakaś firma zobaczy że skopiowaliśmy ich produkt, masz jak banku pozew na arenie miedzynarodowej o naruszenie praw autorskich.
Polska to za mały gracz aby sobie pozwolić na reverse engineering jak chinczycy.
Poza tym tak jak już mówiłem skopiowanie to byłby dopiero początek bo daną śrupke trzeba gdzieś wyprodukować i wiedzieć z czego.
Poza tym mechanika to jedno, a gdzie eletkronika i system operacyjny danego samolotu tego