Aktywne Wpisy

gejuszmapkt +234
#grubaimanlet
xd
xd
źródło: GZ9jCqcbIAA8S1J
Pobierz
b_oski +5
Ścigałem się dzisiaj z Teslą. Nie wiem dokładnie jaką, bo słabo orientuję się w sprzęcie AGD. W każdym razie na drugich światłach stara niemiecka klasa premium dokręcana do czerwonego pola dała radę temu odkurzaczowi. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#samochody #samochodyelektryczne #bmw #tesla
#samochody #samochodyelektryczne #bmw #tesla
źródło: bmw-3-series-vs-tesla-model-3-comparison
Pobierz




Zarówno do zakodowania jak i odkodowania potrzebne mi są dwie stałe: znacznik początku nagłówka (HEADERTAG) oraz znacznik początku sekcji danych (DATATAG).
Jak zrobić, żeby dwie różne klasy Coder i Decoder dzieliły te same stałe?
Zrobić jakąś pesudo abstrakcyjną klasę bazową z tymi dwiema stałymi jako takimi zmiennymi klasowymi, a później z tej klasy będą dziedziczyć klasy Coder i Decoder czy da się to jakoś ładniej zrobić?
Kod
#python
You're doin' it wrong!
Programowanie obiektowe opiera się… uwaga… na obiektach! Coder i Decoder to nie obiekt! To powinny być metody (które zresztą już masz; tylko niech się odwołują do self wtedy), a klasą powinien być obiekt w którym trzymasz huffmana.
Wtedy
_HEADERTAG
_DATATAG
No i miałem dwie funkcje: encode(), decode().
No i tak pomyślałem, że to może w klasę opakować i stąd ten problem. Czyli rozumiem zrobić tak jak było wcześniej? Jeden plik (moduł) w którym po prostu są dwie funkcje do kodowanie/dekodowania?
@Lempek: ja bym zrobił po prostu moduł z 2 funkcjami. Na pewno prościej ;)
Na szczęście to jest Python, a nie Java więc nie musisz się silić na klasy.
Piszę czasem w Qt/C++, czasem skrobnę coś w C, a czasem w Pythonie. Naprawdę cenię sobie Pythona właśnie za to, że jak mam obiekty to robię normalną obiektówkę, a jak nie mam, bo chcę tylko przeczytać jsona to po prostu go sobie czytam bez grzebania w 666 klasach i męczenia się z
JsonDecoderFactory[1] jak to w Javie bywa (Komentarz usunięty przez autora