Wpis z mikrobloga

Drogie i pomocne Mirki.

Wiem że temat o który mam zamiar zapytać już wielokrotnie pojawiał się na Mikroblogu ale wcześniej mnie on nie interesował/dotyczył więc proszę, nie bijcie w szczepionkę i odpowiedzcie lub skierujcie mnie odpowiednim linkiem w odpowiedni wpis lub informację.

Usłyszałem że posiadając dochody z Polski oraz UK z jednego (ostatniego) roku podatkowego powinienem rozliczyć się także z angielskiej kasy w Polsce. Czy to prawda? pit z Polski już złożyłem do urzędu skarbowego i z nieoficjalnego źródła dowiedziałem się że będę musiał złożyć korektę w Polsce bo podobno jak się nie rozliczę z angielskiej kasy to po latach mnie znajdą i dowalą sakramencką karę.

Jeśli tak to znaczy że muszę jechać do Polski z tym P60 który dostanę za ostatni rok podatkowy? (jeszcze go nie mam, czekam) i tam im go pokazać? czy jak to się odbywa?

Może mi sięwydaje (nie znam się) ale na mój chłopski rozum nie mogę być dwa razy opodatkowany,rozliczony z kasy którą zarobiłem w UK skoro w Anglii płacę podatki. Aktualnie czekam na P60 za miniony niedawno rok podatkowy.

O odpowiedzi bardzo proszę kogoś, kto rzeczywiście zna się na rzeczy, lub miał z tym do czynienia a nie osoby które gdzieś coś usłyszały i nie są pewne, wiedzą na ile to prawda.

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

#emigracja #uk #podatki #kiciochpyta #pit
  • 18
Tak mireczku, prawda niestety wykazać ten dochód trzeba. wiecej nie pomogę bo sam posilkowalem sie ksiegowa, zeby bylo git. Potrzebowala do tego wszystkie payslipy wraz z datą kiedy hajsy otrzymywalem na konta. US już kiedyś mnie ścignal i #!$%@?ł niesympatyczna karę za nie wykazanie dochodu, tyle że z Francji to było.
@trustME: Ja nie wiem czy wyjechałem na stałe. Zameldowany jeszcze jestem w Polsce.