Wpis z mikrobloga

W ramach nowego hobby kupilem sobie pare dni temu za grosze citroena c5 I 3.0 v6 z nierówno pracującym i "klekoczącym" silnikiem. Cały olej w silniku mial kolor majonezu. Na 2 tylnych tłokach bylo niższe ciśnienie. Myślałem ze jest to uszczelka pod głowicą. Zdjalem ją, wyczyściłem popychacze, zmienilem uszczelkę, złożyłem wszystko do kupy. Niestety prac silnika się nie poprawiła (chociaz po czyszczeniu popychaczy chyba przeszło klekotanie). Ciśnienie jest jeszcze gorsze niz przed i dalej strzela w dolot (film pozniej). Sciany cylinkrow i tłoki wygladaja na moje amatorskie oko ok, na zawory nalałem ropy i zostawiłem na kilkanascie h i nic nie przeciekło.
Czy wg mirkow mechanikow takie strzelanie w dolot to jednak mimo wszystko moze byc wina głowicy/zaworow?
Tylko nie krzyczcie... Jak wspomnialem nowe hobby, nie zawód ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://youtu.be/fhzKBPwxw5Y

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #zabawawmechanikabezzadnejwiedzynatentemat
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Quest: Niskie ciśnienie to żadne czary. Sprawdź testerem gdzie ucieka. Czy w dolot czy w wydech czy może uszczelkę źle założyłeś i np ciśnienie idzie w układ chlodzenia
  • Odpowiedz
@b2_spirit: Nie była planowana, ale takie strzelanie w dolot miało miejsce tez przed zabawą. Zdjęta uszczelka wyglądała teoretycznie na dobrą, a przynajmniej nie było zadnych oczywistych znakow "popsucia".
@kuuuba777: Jakim testerem mozna to sprawdzić?
  • Odpowiedz
po prostu podaj sprężone powietrze przez otwór na świecę, kręć wałem i zobacz którędy ci to powietrze ucieka (przy zamknietych zaworach)
  • Odpowiedz
@kuuuba777: Są jakie specjalnie końcówki do wkrecenia w miejsce świecy?

@ZajebbcieTrudnyNick: Silnik jest ustawiony poprzecznie. Strzela na dwóch tłokach, pierwsyzm i trzecim na tylnej głowicy. Pod komputer nie podłączałem.
Płyn chłodzący wg mnie niczym szczegołnym sie nie wyróżnia, nie wiem na co mam zwrocic uwagę?
  • Odpowiedz
@kuuuba777: Wiem ze sie "coś" sie wkreca w otwor świecy. Chodziło mi bardziej o nazwę tej koncowki o ile takową posiada. Nie mam sprężarki a jedynie ręczną pompke. Czy jest "przejściówka" -> ?
  • Odpowiedz
@Quest:
   Nie sugerowałem ci wymiany tej częsci tylko chciałem pokazać ile jest możliwości, wiem że przez to, może ci klekotać silnik i może także powodować strzały w kolektor (1 i 3 cylinder nasuwa na myśl problem z rozrządem).
  Skonsultuj się jeszcze z kimś. Sam nigdy nie bawiłem się tym silnikiem więc nie wiem jak z wymianą
  • Odpowiedz
@Quest: przestań skakać z części na część z tematu na temat! Skup się na problemie. Powiedziałeś, że masz za niskie ciśnienie na 2 cylindrach... Jak to sprawdziłeś? jeżeli to pewne to sprawdź teraz gdzie ci to ciśnienie sprężania ucieka. Weź sobie załatw dostęp do sprężonego powietrza (w ogóle to nie wiem jak można grzebać- nawet hobbystycznie przy autach bez "powietrza"), dorób/przerób istniejący (ten którym sprawdzałeś ciśn, spręż,)/pożycz przewód i sprawdź
  • Odpowiedz
@kuuuba777: Jak narazie wyeliminowanie problemu strzelania w dolot poprzez wymianę nastawnika byłoby potencjalnie łatwym i dużym krokiem. Aktualnie stoje w miejscu a to moze popchnac prace w jakims stopniu do przodu i dac motywację do dalszego grzebania. Dlaczego mam sie dać zablokować przez jeden problem kiedy mogę sprawdzić czy da sie naprawić inny?
Co do "przerabiania" weza od testera ciśnienia to niestety taka opcja odpada - nie jest mój.
  • Odpowiedz