Wpis z mikrobloga

@gutgutter: czy jest tu może jakiś Mirek, który studiuje w Londynie? Chciałam się spytać jak wygląda Twoja sytuacja, ile kosztuje utrzymanie, jak Ci się żyje i studiuje, masz czas na pracę dorywczą?

Pewnie można to wyszperać gdzieś w internecie, ale informacje z pierwszej ręki zawsze najlepsze.

#emigracja #uk #studia
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@gutgutter: nie studiuję w Londynie (studiuję na północy Anglii), ale studia wszędzie wyglądają mniej więcej tak samo czyli zajęć tygodniowo jakieś 12 godzin, życie w Londynie oczywiście droższe niż gdziekolwiek na wyspach, ale pracę idzie znaleźć z pewnością.
Aplikujesz już, czy tylko rozważasz?
  • Odpowiedz
@bialawitz: dostałam ofertę i się zastanawiam czy jest sens, w końcu spory wydatek () A co studiujesz, jeśli można spytać? Skoro na północy, to pewnie nie zaciągałeś pożyczki studenckiej?
  • Odpowiedz
@gutgutter: ja rachunkowość i finanse, ja mam pożyczkę tylko na czesne (czyli jak prawie wszyscy), a pożyczka na pokrycie kosztów życia z tego co pamiętam nawet mi nie przysługiwała. Jako student spoza UK nie ma się zbyt wielu opcji pomocy finansowej, na pożyczkę nie ma za bardzo co liczyć.
  • Odpowiedz
@gutgutter: jaki kierunek i uniwerek? 7 lat temu, znajoma studentka wynajmowała mały pokój z 40 min od uniwersytetu za 80GBP tygodniowo, bilet ze zniżko studencką miesięcznie z 80GBP. Jedzenie pewnie za min 5GBP dziennie da się przeżyć. Czy warto? To zależy czy chcesz potem pracować w UK, jaki kierunek i jaka uczelnia. IMHO w Polsce będzie taniej i większy fun, ale karierę w UK łatwiej będzie robić z brytyjskim dyplomem.
  • Odpowiedz
@gutgutter: wybadałem wśród ludzi w pracy prawie wszyscy studiowali poza Londynem - nie dziwię się patrząc na koszty utrzymania się. Tylko parę osób studiowało na LSE i KCL

Na pracę dorywczą bym się nie nastawiał w przypadku ambitniejszych kierunków.
  • Odpowiedz