Wpis z mikrobloga

Mam fajny pomysł na grę, może być także planszówka. Szybki draft:

gatunek: strategia turowa
plansza: świat, taki hexagonalny jak w cywilizacji np
założenia początkowe: tworzysz sobie własną religię, rozdzielając jej punkty na takie parametry, jak:
- fundamentalizm:
... mniejszy = łatwiejsza możliwość adaptacji religii - łatwiej przeciągnąć na swoją stroną wyznawców podobnej religii
... większy = trudniej przeciągnąć wyznawców twojej religii na inną
- agresja:
... większa = większe bonusy do zamachów i świętych wojen, ale i większa wrogość innych religii
- założenia: takie jak liczba bogów, bonusy po śmierci, wymagania co do dobrego życia. Wpływa to na fajność religii (jak chętnie inni wyznawcy przechodzą na twoją), może dać bonusy do agresji, wpływa na podobieństwo do innych religii
- izolacja: im większa, tym trudniej przeciągnąć twoich wyznawców do innej religii, ale trudniej też przeciągać na swoją stronę
- stosunek do bogactw - większy = religia fajniejsza, bonusy do niektórych form agresji
- poziom cudów - większy = mocniejsza wiara ludzi

przebieg:
- rozprzestrzenianie się na inne pola. Przy ataku porównywane są parametry religii, liczba wyznawców na obszarze, podobieństwo, itp
- możliwe są sojusze pomiędzy religiami (wymaga bohaterów)
- bohaterowie (przywódcy religijni) dający bonusy do różnych współczynników
- święte budowle - jw
- bogowie - dostępni jako akcje specjalne, mogą dać spore bonusy
- większa liczba bogów daje większe prawdopodobieństwo rozłamów - stracisz część wiernych, bo utworzą inną religię
- możliwość zsyłania proroków - podobne religie też mogą na tym korzystać
- prorok ma prawdopodobieństwo zostania świętym - da to jakieśtam bonusy

warunki zwycięstwa: zajęcie całego świata lub posiadanie najwięcej wiernych po określonej liczbie tur

pomysł na licencji WTFPL

#gamedev #pomyslnagre #gry #grybezpradu
  • 11
@Kunegard: jeszcze kilka luźnych idei:
- na każdym polu mogą występować procentowy udział wielu religii
- ataki mogłyby się odbywać na konkretne obszary, państwa lub cały świat
- przykładowe typy ataków: wysłanie proroków, misjonarzy, propaganda, oczernianie, cuda, plagi, ataki terrorystyczne...
- skuteczność ataku zależy od: parametrów atakowanej religii, liczby wyznawców na danym obszarze i sąsiadujących
- każda religia posiada np punkty many, pieniądze
- przy dużej liczbie wyznawców w kraju możliwe
@LOLWTF: znam pare osob co wydaly/wydaja wlasna planszowke, mialem tez okazje bawic sie w odpowiedni hackatonow gdzie sie tworzylo wlasnie gry planszowe i serio optymalizacja i balansowanie w #!$%@? schodzi :P
@aryss: nie jestem gier deweloperem, ale domyślam się, że zbalansowanie jest czymś w pytę trudnym. Bo jak dodać jeszcze na przykład rozwój nauki, który zaczyna jedne religie faworyzować, innym przeszkadzać, a to zależy od bla bla bla...
Widać to na co dzień w wielu grach PC, również tych najpopularniejszych. Miljard zmiennych zmieniających się w czasie, i weź teraz ogarnij, jak na nie reagować, żeby gra była przyjemna i w miarę przyjemna
@LOLWTF:

Życzę powodzenia i im więcej planszówek tym lepiej. Gra po wydaniu miałaby darmową reklamę z uwagi na kontrowersyjny temat. Ale muszę zgodzić się z @aryss:

I mam parę pytań, na które uważam, że powinieneś sobie odpowiedzieć przy tworzeniu gry, bo mi się od razu nasunęły (choć sam gry nigdy nie stworzyłem):

- Pierwsza i podstawowa rzecz - wiele zdarzeń w Twoim opisie zależy od "prawdopodobieństwa" i "procentowego udziału". Procenty
@Golob:
@Hafahafa: ale ja nie mam zamiaru nic robić xD z planszowych gier to chińczyk na kurniku. Tak mi się skojarzyło, że pomysł mógłby się na planszowke nadać. To taki zarys, który może mógłby się do czegoś nadać.