Aktywne Wpisy
Zoyav +16
pytanie do #niebieskiepaski, głównie #wykop30plus #przegrywpo30tce
moglibyście związać się z wdową? (bezdzietną)
#pytanie #rozowepaski #zwiazki #przemyslenia #samotnosc
moglibyście związać się z wdową? (bezdzietną)
#pytanie #rozowepaski #zwiazki #przemyslenia #samotnosc
WolvvloW +42
#nieruchomosci #kiciochpyta
Ej, bo głupek jestem.
Jak to jest, że ludzi ubywa, starych bloków nikt nie burzy, a mieszkań ciągle brakuje?
Ludzie mieszkają w kilku jednocześnie?
Ej, bo głupek jestem.
Jak to jest, że ludzi ubywa, starych bloków nikt nie burzy, a mieszkań ciągle brakuje?
Ludzie mieszkają w kilku jednocześnie?
gatunek: strategia turowa
plansza: świat, taki hexagonalny jak w cywilizacji np
założenia początkowe: tworzysz sobie własną religię, rozdzielając jej punkty na takie parametry, jak:
- fundamentalizm:
... mniejszy = łatwiejsza możliwość adaptacji religii - łatwiej przeciągnąć na swoją stroną wyznawców podobnej religii
... większy = trudniej przeciągnąć wyznawców twojej religii na inną
- agresja:
... większa = większe bonusy do zamachów i świętych wojen, ale i większa wrogość innych religii
- założenia: takie jak liczba bogów, bonusy po śmierci, wymagania co do dobrego życia. Wpływa to na fajność religii (jak chętnie inni wyznawcy przechodzą na twoją), może dać bonusy do agresji, wpływa na podobieństwo do innych religii
- izolacja: im większa, tym trudniej przeciągnąć twoich wyznawców do innej religii, ale trudniej też przeciągać na swoją stronę
- stosunek do bogactw - większy = religia fajniejsza, bonusy do niektórych form agresji
- poziom cudów - większy = mocniejsza wiara ludzi
przebieg:
- rozprzestrzenianie się na inne pola. Przy ataku porównywane są parametry religii, liczba wyznawców na obszarze, podobieństwo, itp
- możliwe są sojusze pomiędzy religiami (wymaga bohaterów)
- bohaterowie (przywódcy religijni) dający bonusy do różnych współczynników
- święte budowle - jw
- bogowie - dostępni jako akcje specjalne, mogą dać spore bonusy
- większa liczba bogów daje większe prawdopodobieństwo rozłamów - stracisz część wiernych, bo utworzą inną religię
- możliwość zsyłania proroków - podobne religie też mogą na tym korzystać
- prorok ma prawdopodobieństwo zostania świętym - da to jakieśtam bonusy
warunki zwycięstwa: zajęcie całego świata lub posiadanie najwięcej wiernych po określonej liczbie tur
pomysł na licencji WTFPL
#gamedev #pomyslnagre #gry #grybezpradu
- na każdym polu mogą występować procentowy udział wielu religii
- ataki mogłyby się odbywać na konkretne obszary, państwa lub cały świat
- przykładowe typy ataków: wysłanie proroków, misjonarzy, propaganda, oczernianie, cuda, plagi, ataki terrorystyczne...
- skuteczność ataku zależy od: parametrów atakowanej religii, liczby wyznawców na danym obszarze i sąsiadujących
- każda religia posiada np punkty many, pieniądze
- przy dużej liczbie wyznawców w kraju możliwe
Ale jak ktoś szuka inspiracji, to może mój pomysł mu pomoże :)
Widać to na co dzień w wielu grach PC, również tych najpopularniejszych. Miljard zmiennych zmieniających się w czasie, i weź teraz ogarnij, jak na nie reagować, żeby gra była przyjemna i w miarę przyjemna
Albo po prostu przyjdź, zagraj w cudze prototypy, naucz się i zrób grę! <- ja tak zrobiłem :)
Spotykamy się co tydzień -> ew. pytania możesz zadać na forum
Życzę powodzenia i im więcej planszówek tym lepiej. Gra po wydaniu miałaby darmową reklamę z uwagi na kontrowersyjny temat. Ale muszę zgodzić się z @aryss:
I mam parę pytań, na które uważam, że powinieneś sobie odpowiedzieć przy tworzeniu gry, bo mi się od razu nasunęły (choć sam gry nigdy nie stworzyłem):
- Pierwsza i podstawowa rzecz - wiele zdarzeń w Twoim opisie zależy od "prawdopodobieństwa" i "procentowego udziału". Procenty
@Hafahafa: ale ja nie mam zamiaru nic robić xD z planszowych gier to chińczyk na kurniku. Tak mi się skojarzyło, że pomysł mógłby się na planszowke nadać. To taki zarys, który może mógłby się do czegoś nadać.
# Aha, planszowke...