Wpis z mikrobloga

#poznan #mpk #ztm #kiciochpyta #gorzkiezale #mandat i #przegryw na dziś

Hej, potrzebuję pomocy odnośnie moje sytuacji z dzisiaj. Mianowicie, dostałem dziś mandat za brak biletu. Okazało się że mój bilet miesięczny kupiony na początku lutego jest ważny dopiero od marca (sic). Jestem studentem więc suma 280 piechotą nie chodzi. Udałem się od razu do ZTM wyjaśnić sprawę. Kazali mi napisać odwołanie i nabić bilet od dnia dzisiejszego. Tak zrobiłem, bilet przebity, odwołanie napisane. I teraz mam pytanie, co dalej? Nie mogę tego mandatu odwołać jakoś na miejscu czy coś? Na owym mandacie napisane jest że w przypadku okazania ważnego dokumentu na przewóz [...] wezwanie do zapłaty ulega umorzeniu. Na bilecie liczy się również godzina czy tylko dzień? Mandat dostałem jakąś godzinę wcześniej niż nabiłem bilet i chciałbym wiedzieć czy w związku z tym mogę go anulować czy nie? Ktoś miał podobne przeżycia?

PS: Co się stanie gdy go nie zapłacę? Dorabiam sobie i mam b.niskie przychody, nie posiadam stałej pracy? Odciągną to ze podatku czy jak?
  • 8
  • Odpowiedz
@TakMowilaMiCiocia: Jak to mówią: "#ztm - złodziejskie towarzystwo meneli". Ostatnio taka sytuacja. Dostałem mandat, bo zapomniałem tej pieprzonej PEKI wziąć ze sobą (mam semestralny). No ok, to niby 22,4 zł, więc pojechałem od razu na rondo Rataje, chciałem zapłacić, a tam niezbyt przyjaźnie nastawiona gościarka wyjeżdża mi z tekstem, że jakiegoś debilnego transferu e-biletu nie zrobiłem, więc ona chociaż widzi, że bilet kupiony w styczniu, to jednak "formalnie go nie ma".
  • Odpowiedz
@TakMowilaMiCiocia: kumpel nie zapłacił i gdzieś po trochę ponad roku dostał pismo, że był wyrok sądu i że teraz impreza kosztuje już 700 zł. ale nie musi płacić, bo sami sobie już ściągnęli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

inna rzecz, że pracował na stałe. nie wiem jaki mają protokół na biednych studentów.
  • Odpowiedz
np. tym, żeby autobusy przyjeżdżały na czas...