Wpis z mikrobloga

W sumie wzięło mnie na to, by podsumować całą akcję związaną z zakupem nowych tramwajów i ogólnie z resztą rzeczy powiązanych z nimi. Sytuacja wygląda tak:

Zacznijmy od tego, że w 2014r. nasz krul Rafał Dutkiewicz z Mikstatu, obiecał nam 30 nowych, a nawet nowoczesnych tramwajów przypadające na lata 2015 - 2017. Nie było skonkretyzowania, jakiego typu mają być te pojazdy. Teraz jednak wszystko wychodzi w jedną i sensowną całość.
W chwili obecnej mamy 8 sztuk tramwajów z Pesy, które przyjechały do nas w 2015r. + 6 pojazdów marki Moderus. MPK postanowiło złożyć wniosek do UE o pieniądze na 16 nowych wagonów, a dokładniej rozszerzenie Moderusów o te 16 pojazdów. Podsumujmy więc. 8 + 6 + 16 = 30 Mamy więc wywiązanie się z obietnicy naszego ukochanego władcy. Jest 30 tramwajów? Jest. Są nowe? Są. Następna kiełbasa wyborcza w 2018r. (mamy wtedy kolejne wybory samorządowe).

Jest jeszcze druga strona medalu. MPK stara się w UE także o gruuubą forsę na inne bajery związane z tramwajami. Dawno temu zostały rozpisane 3 wnioski: 2 dot. Modernizacji taboru tramwajowego we Wrocławiu oraz na budowę nowej trasy tramwajowej na Nowy Dwór, wzdłuż ulicy Długiej i Popowickiej (jako alternatywa dla Legnickiej) oraz w okolicach ul. Suchej. Ciekawy jest fakt, że wycena ewentualnych projektów wniosków tramwajowych to ponad 500 mln złotych. A więc bardzo dużo. I tutaj właśnie zaczyna się sypać plan Dutkiewicza, bo on swoje zrealizował i nie przewiduje wincyj kasy na cokolwiek, nawet jeśli UE się szarpnie i dofinansuje cokolwiek. Jeśli by się to udało, jest szansa, że jeśli dobrze rozpiszą, to możemy trochę odbić się od dna. Spokojnie by starczyło na ~70 sztuk Pes lub innych w 100% niskopodłogowych tramwajów. Jeśli by dalej szli w Biedarusy, będzie ich nawet troszkę więcej, jednak to nie ma sensu..

#wroclaw #komunikacjamiejska #mpkwroclaw #tramwaje @mroz3
w.....o - W sumie wzięło mnie na to, by podsumować całą akcję związaną z zakupem nowy...

źródło: comment_fz5iEiGPal9fPVoAntjwNqE4obdVHkSE.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Nas tak bardzo nie stać, że kupiliśmy je z dofinansowania UE. Najlepiej to by MPK chciało kupić nowe 105-tki, ale nikt się tym nie zajmuje. (,)

Oczywiście od samego początku ludzie wyśmiewają te tramwaje, a MPK idzie w zaparte, że to tak dobre, jak Pesa, a nawet lepsze. Odnośnie dwukierunków, to są takie śmieszki też. Mamy plany na wybudowanie nowych linii tramwajowych, pewnie będą potrzebne
  • Odpowiedz
@sylwke3100: U nas jest potrzebne cokolwiek nowego z niską podłogą. Ludziom starczy coś, co ma 65% niskiej podłogi (nie musimy mieć 100%, chociaż by miło było), jednak 25% to jest śmiech na sali, gdy dziadki i babcie wspinają się po schodach w pozostałych drzwiach. Albo jak jednak wejdą środkowymi, to i tak wspinają się po schodach do trzeciego lub pierwszego członu, bo w środkowym są tylko 2 miejsca siedzące. Tak
  • Odpowiedz
@wiedro: Ja wolałbym żeby było więcej autobusów zamiast tramwajów. W wielu miejscach tramwaj zatrzymuje się na przystanku na lewym pasie i się nie da przejechać samochodem, natomiast autobus może wjechać w zatoczkę i ruch jest płynny
  • Odpowiedz
@Bonetti: Tramwaj ma tylko tą zaletę, że z zasady nie stoi w korkach, bo w większości ma wydzielone torowisko. Problem zaczyna się wtedy, gdy jest jakaś awaria, bo tramwaj stanie i koniec, a autobusem można prawie wszędzie pojechać inaczej (prawie, bo nie w każdą uliczkę się zmieści).
  • Odpowiedz
@Bonetti: Niby można, ale jednak to ma lekko średni sens, bo po tym buspasie i tak by jeździli drogowi Janusze, którzy nie będą stali w korku, skoro obok jest wolne. I tutaj upada teoria wolnego przejazdu autobusem. (,)
  • Odpowiedz
@void1984: De facto tramwaj ma dobre 40 lat, jednak wyprodukowany w 2015r., udział niskiej podłogi w tym modelu to śmieszne 25%, około pół miliona różnicy w cenie pomiędzy tym, a kursującymi po mieście Pesami, które mają 100% niskiej podłogi. Moderus w części niskopodłogowej ma aż 2 miejsca siedzące, resztę zajmują miejsca dla inwalidów i klatka schodowa z obu stron. Przyoszczędzono maksymalnie na wyposażeniu (tak, mamy najbiedniejsze zestawienie, ale za to
  • Odpowiedz
@wiedro: I tak lepszy niż pozostała część taboru, która nawet tyle niskiej podłogi nie ma. Gdy jadę z wózkiem to te 25% mi wystarczy. Nie twierdzę że to wspaniały tramwaj, ale po wrocławskich torach jeżdżą wciąż gorsze.
  • Odpowiedz
@void1984: Zgadza się, że są dziesiątki gorszych (wysokopodłogowych tramwajów), dlatego staramy się o dofinansowania, o których pisałem w 1. poście. Jednakże jak już mówiłem, w ogólnym rozrachunku.. szkoda kasy na takie rozmienianie się na drobne, gdy niewiele drożej kosztuje coś o wiele, wiele lepszego i bardziej użytecznego.
  • Odpowiedz
@sylwke3100 a co w tym dziwnego że zostały kupione jednokierunkowe?

@wiedro Jak się wybuduje nowe linie to i tak będzie trzeba kupić nowe tramwaje bo te co są teraz nie wystarczą ,te co są kupowane teraz to są kupowane po to żeby wymienić stare, a nie jako dodatkowe.
Protram 205wras bliźniacza konstrukcja jeździ już 10lat i jakoś nikt się nie "wykopyrtnął" z tych schodów , no i te protramy ludzie strasznie chwala.
Ten tramwaj ma 40lat? Mamy najgorsze wyposażenie w tych moderusach? A czego w nich brakuje i jakie powinno być wyposażenie?
A i jak byś mógł to powiedz mi jak Ci wyszła różnica 500tyś w cenie bet
  • Odpowiedz