Wpis z mikrobloga

Jakby ktos chciał wrażenia z nowego Tormenta w Early Access- gra zapowiada się świetnie, gram już 5h i jeśli dobrze rozumiem to jeszcze dobrze nie skończyłem tworzenia postaci (trzeba zrobić pewnego questa) bo dużo zwiedzam i z każdym rozmawiam. Ciągle jest mnóstwo bugów i niedoróbek o których zresztą autorzy wspominają przy każdym uruchomieniu gry- stosunkowo długie czasy wczytywania, ostre przycinanie podczas walki na początku tur przeciwników, problemy ze sterowaniem postacią (szczególnie podczas walki), czasami w ogóle przestaje odpowiadać na komendy i trzeba restartować grę żeby to naprawić. Interfejs też jest bez ładu i składu jeśli chodzi o rozmieszczenie przycisków, nie ma jeszcze żadnych skrótów klawiszowych a menu z przypisywaniem klawiszy jest niedostępne. Dobrze że przesunęli premierę, aż strach myśleć jak by to wyglądało jakby wydali tą grę w zapowiadanym terminie rok temu.
Jak do tej pory 90% gry to dialogi i interakcja z przedmiotami. Jest mnóstwo różnych ras i praktycznie każda z postaci ma jakąś historię do opowiedzenia. Walki miałem dosłownie dwie i są mega toporne przez niedoróbki w sterowaniu i opóźnienia w animacjach, mam nadzieję że to jak najszybciej poprawią. No i od razu ostrzegam że gra na razie jest dostępna tylko po angielsku, dialogów jest pierdyliard i co chwilę trafiam na jakieś nieznane słowo mimo że angielski znam dość dobrze, dla porównania ostatnio w Pillars of Eternity ani Age of Decadence nie miałem żadnego problemu. Fabuła jest delikatnie zarysowana więc w Early Access jakichś dużych spoilerów raczej nie będzie. No i animacje postaci wyglądają przyjemnie i są bardzo płynne.
Generalnie jak ktoś nie jest mega napalony to radzę poczekać od pełnej wersji żeby sobie nie popsuć zdania o grze przez niedoróbki, jak ktoś uwielbia RPGi i przeboleje problemy techniczne to niech sam zdecyduje.
#torment #gry #rpg
  • 20
  • Odpowiedz
@Asterling: Też mnie to cieszy. Pierwszej walki mogłem uniknąć jakbym miał wyższą perswazję (którą i tak mam wysoko), a druga była przez moją własną głupotę więc wczytałem zapis sprzed godziny, szybko się dochodzi do tego samego miejsca jak już nie trzeba dialogów drugi raz czytać.
  • Odpowiedz
@Kazak77: Tworzenie postaci jest organiczne, cały czas (w zależności od zadań, decyzji, itd.) zmieniają się twoje statystyki, więc nie ma momentu kiedy to jest "skończone".

Plus, charakter bohatera też zmienia się dynamicznie (tego np nie widzimy) i krąży wokół pięciu nurtów ("tides"). To jest coś co mi się niesamowicie podoba (pamiętam jak Avellone wspominał, że nie chciał, aby w PST bohater wybierał charakter, bo to jest bezsensu - bo jak
  • Odpowiedz
@Darnath: Ale najpierw wybierasz Descriptor, później klasę a po queście w mieście Focus więc jakieś bazowe tworzenie postaci jest. A jeśli chodzi o charaktery to w takim Neverwinterze wybierało się charakter a potem w czasie gry na podstawie decyzji mógł się on zmienić tak jak tutaj.
  • Odpowiedz
@Kazak77: Nie powiedziałem, że go nie ma, tylko że jest organiczne (i we wszystkich tych aspektach powiązane z rozgrywką, tj. pierwsze wykonujesz dany ciąg zadań lub podejmujesz decyzje fabularne, a gra pokazuje ci na tej podstawie ścieżkę, która do ciebie pasuje). Dodatkowo, unikalne umiejętności można zdobyć za pomocą różnych odkryć i rozmów (nie wszystkie są dostępne z poziomu karty postaci).
  • Odpowiedz
@Darnath: Z tego co pamiętam to Planescape nie wybierało się charakteru. Każdy zaczynał z neutralnym i zmieniał się w zależności od podjętych decyzji. Logiczne - szczególnie, że bohater nie pamięta kim jest. Moim zdaniem gra będzie bardzo ciekawa. Nie podoba mi się bazowanie na legendzie P:T i Torment w tytule. Bezczelny chwyt marketingowy a co niektórzy mogą się złapać, że będzie to kontynuacja P:T który z settingiem Planescape nie ma
  • Odpowiedz
@Kazak77:

Dużo rzeczy jeszcze brakuje więc do premiery wiele się poprawi.

Akurat w przypadku muzyki wątpię. Ostatnio te wszystkie nowe gry mnie rozczarowują idąc za głupią modą i dając jakąś mdłą muzykę, "która pod żadnym pozorem nie może męczyć gracza i być zajebista". Wychodzi z tego takie nic co mogłoby się zbliżyć do poziomu muzyki z gier na Infinity Engine.

Wyjątkiem było Divinity: Original Sin, bo tutaj świętej pamięci Kirill
  • Odpowiedz
@m00n: Czemu bezczelny? Fargo, McComb, Avellone, Heine, Morgan - te nazwiska mają *prawo* do tej własności intelektualnej. Gdyby licencja Planescape'a była bardziej przystępna, pewnie byłaby to gra w tym samym świecie (sam, żałuję że to nie Wieloświat).

Nie sądzę, aby ktoś potraktował to jako bezpośrednią kontynuację Planescape: Torment. Jeśli tak będzie to raczej ich błąd, gra w końcu nie nazywa się Planescape: Torment 2 i nikt nie nazywa jej bezpośrednim
  • Odpowiedz
@Darnath: To wszystko jest oczywiste. Pisze trochę ze swojej perspektywy bo strasznie się podnieciłem, przed premierą W2 że będzie mega kozak gra i się mocno przejecheałem :) To jeszcze przeboleje ale P:T to mój ukochany tytuł w historii gier i bardzo ostrożnie podchodzę do nowego tytułu. A w planescape to grałem jeszcze w czasach AD&D 2.5 :) i ubolewam że nie będzie w tym uniwersum.
  • Odpowiedz
@wielooczek: Imperial Guard Theme z AoD jest kapitalne, generalnie muzyka tam stoi na przyzwoitym poziomie, ale ten utwór szczególnie się udał IMO. Doskonale pasuje do settingu i przyjemnie się słucha tego utworu poza grą.
Lisaros - @wielooczek: Imperial Guard Theme z AoD jest kapitalne, generalnie muzyka t...
  • Odpowiedz
@Lisaros: Fakt, nader udany kawałek. Nieco się zagalopowałem ze wcześniejszym stwierdzeniem.

Ale powiem ci, że póki co gry, które mnie rozczarowały w kwestii muzycznej, same również były rozczarowujące (pewnie dlatego, że jak muzyka leżała to cała reszta artystycznie również)- Pillars of Eternity, Shadowrun: Hong Kong...

Zwłaszcza po tym ostatnim miałem nawet postanowienie nie napalać się już nigdy na żadną grę. W przypadku Tormenta staram się :/
  • Odpowiedz
@Kazak77: No spoko, do premiery doliczyć jeszcze z 2 lata i będzie można przejść ( ‾ʖ̫‾) Jak z wasteland 2...
To samo z pillarsami chciałem w końcu przejść i co i zaraz mają wydać patch 3.0! Pewnie wydadzą patcha i oczywiście pierdyliard bugów do tego.
  • Odpowiedz