Wpis z mikrobloga

OK mirki z #simracing, to już jest potwierdzone. Wiele razy pytano mnie czy na #oculusrift szybciej się jeździ. Otóż z całą pewnością stwierdzam, że TAK. ( ͡ ͜ ͡) Jeździ się dużo szybciej. W #vr dużo łatwiej zorientować się na torze, ma się poczucie prędkości, odległości i przestrzeni dzięki czemu dużo łatwiej trafić w punkty dochamowań i apexy. Na dowód mój czas (nieosiągalny dla mnie na monitorze) podczas przygotowań do jutrzejszego #acteambattle.

Wołam #acleague, i innych simracingowców, jeżeli zastanawiacie akurat się nad wymianą monitorów lub zakupem zestawu 3 ekranów, to polecam w zamian kupić oculusa. Nie dość, że przyjemność z jazdy jak w prawdziwości to poprawicie wyniki :) Oculus aktualnie współpracuje z #projectcars, #assettocorsa (częściowo) i #dirtrally.
  • 9
  • Odpowiedz
@PanBulka: W DK2 wystarczy 75 fpsów. Jadę na GeForce GTX 760 i AMD FX-8350. W AC mam pełną płynność na wysokich detalach nawet przy pełnej stawce. W innych grach gorzej. Ale to 75-90 klatek to jest dla ludzi o słabych żołądkach :P Ja mogę jeździć, a nawet latać, godzinami nawet przy 50 fpsach i nie mam problemów
  • Odpowiedz
@signap: Dokładnie, kwestia indywidualna, na mnie tez to nie robi wrażenia. A dodatkowo po wprowadzeniu technologii timewarp, która wypełnia luki między klatkami, na podstawie informacji o pozycji headsetu, obraz wydaje się perfekcyjnie płynny, nawet jeśli gra nie osiąga optymalnej ilości fpsów.
  • Odpowiedz
@RealAKP: czy Oculus Rift ma jakieś nietypowe wymagania odnośnie software'u i hardware'u? W wymaganiach widzę, że ma m.in. "Compatible HDMI 1.3 video output" i "3x USB 3.0 ports plus 1x USB 2.0 port" - aż tyle złącz to wykorzystuje?
  • Odpowiedz
@Plupi: Wersja konsumencka podobno tak, też mnie to lekko zszokowało :/ Moje DK2 potrzebuje 1 złącze USB 3.0 i jedno HDMI, to wszystko. Oprócz tego nie ma wymaganej np. specjalnej karty graficznej, choć np. nowe produkty nVidia przyspieszają działanie VR. Jeżeli chodzi o soft to potrzebujesz tylko Oculus Runtime for Windows do gier, programów i demek kompatybilnych z goglami i zaktualizowane sterowniki, czyli na razie chyba tylko Widnows obsługuje VR od
  • Odpowiedz