Wpis z mikrobloga

@Lukaszeu07: półautomat, czyli automat ze sprzęgłem. Trzeba wcisnąć sprzęgło, by zmienić neutral na drive lub wsteczny, no i do ruszania. Po ruszeniu działa już jak normalny automat.

@inrzynier: widać, że jesteś inrzynier, a nie inżynier. W ciężarówkach nie ma pozycji "P" w automacie i NIE WOLNO zostawiać skrzyni na biegu, a koniecznie TRZEBA zaciągać ręczny. Dlaczego? A no dlatego, że gdyby zeszło ci powietrze z układu pneumatycznego, to nie da
@inrzynier: od dwóch miesięcy jeżdżę automatem i nawet się nad tym nie zastanowiłem. zawsze odruchowo daję P i ręczny. zaraz poczytam gdzieś konkretnie, ale zapytam na szybko - co w tym złego, że jest ten ręczny? bo to, że jest zbędny, to już rozumiem (może się przestawię). ale czy to szkodzi?