Wpis z mikrobloga

Dużo osób pyta o gogle do #vr - jakie są polecane, jakie nie, dlaczego i tak dalej. Postanowiłem nagrać i napisać krótką reckę.

Kupione TUTAJ
Za 22.88 USD - wg mnie opłacało się i nie żałuję. Teraz są dolara taniej

Nagrałem recenzję chińskich okularów ze średniej półki. Ich koszt to ok 60-80 zł w zależności, czy chcemy je mieć z padem na bluetooth czy bez.
W filmie mówiłem, że przydaje się on rzadko, ale po jego nagraniu znalazłem grę, która bardzo ładnie z nim współpracuje (Hardcode) – jest potencjał.
Także po nagraniu troszkę je zupgradeowałem i dodałem do nich przycisk magnetyczny – standardowo go nie ma. Teraz uważam, że to okulary pierwsza klasa.
Dziwię się, że jeszcze nie zaczęli tego majfrendy sprzedawać osobno – albo niedokładnie szukałem na ali. No chyba, żeby kupić dwa małe magnesy neodymowe, jeden przykleić od środka a dugi na zewnątrz – nie wiem czy nie będą za silne i czy by dobrze działały. Ktoś chętny spróbować lub udzielić fachowej odpowiedzi? ;)
Są wygodne, na twarzy się nie odbija ich obrys bo wykończone są miękkim materiałem. Minusem jest brak miękkiego obicia na nosie i przy dłuższym użytkowaniu trzeba sobie coś podłożyć aby nie gniotło w nos.
Telefon mocuje się bardzo solidnie i nie ma opcji, aby w trakcie korzystania się przesunął. Nie ma także niebezpieczeństwa, że wypadnie z gogli. Dzięki temu, że można zdemontować jedną część frontu okularów – można robić zdjęcia (lub w przyszłości korzystać z rzeczywistości rozszerzonej).
Po bokach- po obydwu stronach – są otwory, dzięki którym można telefon można podłączyć do ładowarki(co jest niewskazane przez producenta- sam też nie polecam) lub powerbanka, a także słuchawki jeśli nie macie innych na bluetooth.
Od razu napiszę – można do telefonu podłączyć przez bt kilka urządzeń, więc nie będzie problemu z zestawem słuchawki + pad.
Ten mały pad jest rozpoznawany jako zewnętrzna klawiatura, więc gdy jest sparowany – nie można korzystać z tej ekranowej. Gry można pobrać przez aplikację producenta (kod qr w instrukcji). Wszystko oczywiście po chińsku, transfer tragiczny(ok 1-6 kbps) więc ogólnie nie polecam. Ja pobrałem tylko jakiegoś Dragon Balla – rozgrywka jak w starych, nesowych produkcjach. S a też ambitniejsze produkcje jak wspomniany wcześniej Hardcode – IMO to krok w dobrym kierunku rozwoju gier i aplikacji pod vr.

#oculus #oculusrift #cardboard #virtualreality #virtualbox #chinskiecuda #itemyzchin #chinskarecka #vrrecenzja
  • 20
@PeaceUN: vr - ar może kiedyś będzie... kto wie? Gdzieś czytałem, że chcą apki robić które nakładałyby na obraz z kamery jakieś dodatkowe informacje/przedmioty - nawet chyba Pokemony miały być na takiej zasadzie.

@m1804: jeden mocujesz od środka(ja maiłem na taśmę dwustronną) mniej więcej jak na zdjęciu wyżej. Ja w okularach Ritech II miałem jeden zwykły magnes(taki okrągły jak z lodówki) a drugi taki neodymowy jak na foto. Trzyma się
@151617: szczerze - nie wiem czy musi to być w konkretnym miejscu. Ja się zasugerowałem innymi goglami i umieściłem po lewej stronie na górze.
A jak to symuluje? jak masz czujnik magnetyczny bodajże, albo NFC - tu mi brakuje wiedzy
@gumis112211
ja nabylem bobovr i nie polecam, powiedz czy tez masz efekt "monitora", widzisz ramki telefonu? Dlaczego tak te telefony sa oddalone od soczewek, w cardboardzie jest blisko i jest gites. Szukam teraz czegos innego i nie wiem czy tego vrboxa czy moze te weebo3d ktore maja mniejsza odleglosc miedzy soczewkami a telefonem, ale nie jestem pewien co do jakosci.
@zlyczarek: ja nie widzę ramek. Testowałem na oneplus one, żony redmi2 4,5 cala i jest ok. A co wybierzesz to już Twoja decyzja. Weebo tańsze, ale ludzie narzekają że ciulowe wykonanie, że klej wycieka, że maluje. Te chińskie z kolei masywne i trochę ważą
@gumis112211
sprawdze potem ile mam cm od telefonu do soczewki. vrbox i bobvr wygladaja podobnie. dlatego tez nie jestem pewien, bo moj 5 cali widac caly, jeszcze obudowa jest biala i rzuca sie w oczy. Chyba poczekam na cos nowe weebo albo cos innego