Ja jestem za tym, by takie żarówki mogły się legalnie znaleźć jako zamiennik plug and play dla typowej żarówki samochodowej. Ale na Boga! Ludzie! Jak zmieniacie żarówki (nie tylko na mocniejszego i jaśniejszego retrofita, ale nawet na zwyczajną, nową sztukę), to k---a odżałujcie te 10-20 PLN na prawidłowe ustawienie reflektorów! I nie - jak wsadzisz taką samą żarówkę, to nie masz gwarancji, że producent w tej partii ustawił tak samo żarnik, jak
odżałujcie te 10-20 PLN na prawidłowe ustawienie reflektorów
@projektant_doktorant: Tu nie chodzi o pieniądze bo u mnie światła w gratisie ustawiają przy corocznej kontroli. Tu chodzi o: ja mam widzieć a reszta niech się wali. Nie raz migam długimi tym z naprzeciwka bo jestem przekonany że jedzie na długich po czym odmigują mi długimi i wtedy naprawdę mam 0 widoczności... Potem dziwimy się że suvy się sprzedają bo siedzi się
@projektant_doktorant: Za to ja mam niskie auto i oślepiają mnie wszystkie nowe LEDy i stare ksenony. Choćby były skierowane w dół, nie ma opcji. Nowe auto mogę zamknąć oczy i będzie to samo.
@p10t3r: podpowiedz mi proszę, dlaczego uważasz, że nie mają sensu - w światłach odbłyśnikowych drogowych (długich) zamiast halogenu H1 - w światłach odbłyśnikowych długich+dziennych zamiast halogenu H13 / H15 - światłach przeciwmgłowych zamiast H8/H11 gdy tak naprawdę przed 99% to doświetlanie zakrętów
Swoją droga zrobiłem test przy okazji gdy kolega kupił sobie retrofity Philipsa.
One są dopuszczone w Niemczech do stosowania w Citroenie C3 w klasycznym reflektorze bez soczewki. Co prawda mam DS3, ale on ma identyczne reflektory (swoją drogą ciekawe dlaczego dopuszczony jest niby tylko C3). Reflektor oryginalny, w bdb stanie.
@hellfirehe super, że sprawdziłeś, zrobiłeś foty, porównałeś - szacun :)! Na zdjęciu faktycznie widać duża różnice. Ogólnie niestety ale bez soczewki może być ciężko, aby światło z Leda nie uciekało tam gdzie nie powinno. Podobnie robiłem kiedyś w focusie 2, kupiłem Ledy, kombinowałem z ustawieniem, nijak nie dało się zrobić aby nie świeciły poza obszar gdzie powinny - wymontowalem led i dalej jeździłem na halogenach :)
@Koczi_92 to jest trochę inna kwestia ale to prawda. Za dnia led tam spoko ale jedź w dużym deszczu po ciemku bo to ważne i nic nie widać. W Polsce ulewy mocne są rzadko w sumie. Już nie pamiętam kiedy mocno padało u mnie na rejonie
Mam wrażenie, że dla tych jadących z naprzeciwka wcale lepiej nie będzie. To samo z tymi zespolonym w belkę tylnymi światłami pozycja+stop, w trybie miejskim i nie daj boże w deszczu wali to po oczach niemożliwie ale jak ładnie wygląd... uj, że ma się nijak do przepisów.
Matrixy sprawdzają się na trasach szybkiego ruch, w nowoczesnej infrastrukturze drogowej. Na krętych wąskich drogach nie wyrabiaj się. Kierującemu prowadzi się fajnie, pozostałych uczestników ruchu może mieć w dupie.
Jak macie słabe światła w waszych dwudziestoletnich limuzynach vel "trumnach na kółkach" to polecam wysłać lampy do regeneracji albo kupić sobie nowe o jakości oryginału typu Bosch, Valeo czy inna Hella. Przy okazji dobrze jest wymienić kostki na nowe. Bardzo często zaśniedziałe piny na wtyczce potrafią wytworzyć taką rezystancję, że tracimy kilkadziesiąt procent natężenia światła. Jak macie zamglony poliwęglan, wypalony odbłyśnik, zaśniedziałe styki to żadne najt brejkery blue vision +150%, chińskie xenony
miras prawde napisales ale cie beda minusowac. a najlepsze jest ze te janusze wymieniaja halogen co ma 1500 lumen na leda z "holomologacjo" co ma tez 1500 lumen i mowia ze mocniej swieci xd
W Polsce oczywiście jak w lesie, a pół europy już może założyć. Niby u nas się da, ale trzeba się wybrać do Warszawy do głównego wydziału i tak jak po testach wyjdzie, że LED spełnia parametry i współpracuje z lampą to dadzą papier dla policji i diagnostów, że jest legalnie. Nie jest to wpięte dfo systemu. U Nimca od lat po
Rozpowszechniane w niektórych mediach informacje dotyczące procedury ich dopuszczenia na stacji diagnostycznej są niewłaściwe.
W innych państwach zastosowano tzw. „krajowe dopuszczenie” (obowiązujące tylko na terenie danego kraju), w Polsce, ze względu na niedługą perspektywę zmiany przepisów homologacyjnych, nie zdecydowano się na wprowadzenie takiej tymczasowej procedury.
Nie rozumiem tylko dlaczego dali homologację akurat na tak zimną barwę. Prawdziwa czysta biel to okolica 4000k i uważam że takie światła powinny być w autach, a nie jakieś "spawarki" z niebieską poświatą.
Ostatnio jechał za mną RAM i swoimi światłami oświetlal znaki 1km przede mną że myślałem że oślepnę. Dałem mu się wyprzedzić bo już nie mogłem wytrzymać. Lepiej nie będzie jak zamiast za prędkość nie będą robić łapanki żeby sprawdzić reflektory i te wrzucane gównoledy które świecą wszędzie tylko nie na drogę
@KingOfNull to najprawdopodobniej było g---o z Ameryki bez żadnej konwersji i lampy waliły na wprost, powinni się zabrać za tych januszy amerykańskiej bieda motoryzacji
@KingOfNull Do RAMa ładują chińskie lampy LED, które podobno mają świecić lepiej niż Ori, a świeca gorzej niż 20 letnia żarówka, za to oślepia wszystkich dookoła ( ͡°͜ʖ͡°)
A to nie jest tak, że żarówka może być homologowana, ale sam samochód jest homologowany na zwykłe żarówki? Czyli aby mieć ledy, to samochód musi przejść homologację.
Np. Jeep wrangler JK i JL dużo się nie różnią w praktyce. Że można bez problemu wsadzić LEDy z nowszego wranglera JL do JK, ale wtedy nie spełnia homologacji, bo JK był homologowany na zwykłe żarówki.
@new-object: Gdzie tak sprawdzają? Mam w soczewie ledy i żaden kierowca w ciągu 3 lat odkąd tam siedzą nie "pokarał" mnie długimi, że go oślepiam jadąc z przeciwka. Mało tego jest wersja mojego auta z ledami fabrycznymi gdzie lampa wyhląda identycznie jak moja.
Komentarze (215)
najlepsze
@projektant_doktorant: Tu nie chodzi o pieniądze bo u mnie światła w gratisie ustawiają przy corocznej kontroli. Tu chodzi o: ja mam widzieć a reszta niech się wali. Nie raz migam długimi tym z naprzeciwka bo jestem przekonany że jedzie na długich po czym odmigują mi długimi i wtedy naprawdę mam 0 widoczności... Potem dziwimy się że suvy się sprzedają bo siedzi się
- w światłach odbłyśnikowych drogowych (długich) zamiast halogenu H1
- w światłach odbłyśnikowych długich+dziennych zamiast halogenu H13 / H15
- światłach przeciwmgłowych zamiast H8/H11 gdy tak naprawdę przed 99% to doświetlanie zakrętów
One są dopuszczone w Niemczech do stosowania w Citroenie C3 w klasycznym reflektorze bez soczewki.
Co prawda mam DS3, ale on ma identyczne reflektory (swoją drogą ciekawe dlaczego dopuszczony jest niby tylko C3).
Reflektor oryginalny, w bdb stanie.
No
źródło: image
Pobierzźródło: image
PobierzOgólnie niestety ale bez soczewki może być ciężko, aby światło z Leda nie uciekało tam gdzie nie powinno. Podobnie robiłem kiedyś w focusie 2, kupiłem Ledy, kombinowałem z ustawieniem, nijak nie dało się zrobić aby nie świeciły poza obszar gdzie powinny - wymontowalem led i dalej jeździłem na halogenach :)
@lenanela: że LED to nie laser.
Matrixy sprawdzają się na trasach szybkiego ruch, w nowoczesnej infrastrukturze drogowej. Na krętych wąskich drogach nie wyrabiaj się. Kierującemu prowadzi się fajnie, pozostałych uczestników ruchu może mieć w dupie.
miras prawde napisales ale cie beda minusowac.
a najlepsze jest ze te janusze wymieniaja halogen co ma 1500 lumen na leda z "holomologacjo" co ma tez 1500 lumen i mowia ze mocniej swieci xd
https://www.osram.pl/am/night-breaker-led.jsp
W Polsce oczywiście jak w lesie, a pół europy już może założyć. Niby u nas się da, ale trzeba się wybrać do Warszawy do głównego wydziału i tak jak po testach wyjdzie, że LED spełnia parametry i współpracuje z lampą to dadzą papier dla policji i diagnostów, że jest legalnie. Nie jest to wpięte dfo systemu. U Nimca od lat po
@KwadratF1: 2010? Patrz to :D
źródło: image
PobierzŚnieg ma temperaturę barwową zbliżoną do zimnej bieli w przedziale 5000-6500 K, co daje mu lekko niebieskawy odcień.
źródło: color-temperature-guide
PobierzCzyli aby mieć ledy, to samochód musi przejść homologację.
Np. Jeep wrangler JK i JL dużo się nie różnią w praktyce. Że można bez problemu wsadzić LEDy z nowszego wranglera JL do JK, ale wtedy nie spełnia homologacji, bo JK był homologowany na zwykłe żarówki.
Tak mi mówił koleś od przeglądów.