Wpis z mikrobloga

Marzę o dniu, w którym powiedzmy takie Aliexpress wchodzi do polski i zjada na śniadanie to szmaciarskie Allegro. Te ich śmieszne procedurki, niby ochronę kupujących i "rewolucyjny" system płatności payu. Cały handel firmowy przenosi sie na Ali, gdzie zanim otrzymasz towar to sprzedawca nie dostanie twojej kasy(wiec nie będzie próbował robić wałów), a sprzedawcy prywatni schodzą na OLX, gdzie towar odbierzesz osobiście albo zaryzykujesz sobie przelew i wysyłkę. Koniec handlu towarem, którego nie ma na stanie i "przyjdzie bezpośrednio od dystrybutora". Koniec towaru z Ali bez gwarancji bo okazja była i na Allegro leci. Wreszcie będzie można wystawić opinie dla sprzedawcy z dokładnym opisem i zdjęciami, bez śmiesznych odpowiedzi typu "allegrowicz niepoważny brak kontaktu negatyw"

Czemu to pisze? A bo zamawiałem już ponad 150 przedmiotów z Aliexpress i jeszcze ani jednego problemu. Zero przeciwności, byłem pewien ze jeśli towar przyjdzie trefny to mam 99% szans na odzyskanie kasy. Na Allegro mam około 50 kupionych przedmiotów, z czego 40% transakcji to było użeranie sie ze sprzedawca(nie ma kasy z payu jeszcze, nie mam czasu,wysyłki robimy tylko w piątki), w tym dwa razy nie doszło do wysyłki towaru i sprawa kończyła sie na policji - ze strony Allegro zero pomocy pomimo tego ze sprzedawca oszukał 30 osób to oni tylko zablokowali mu konto.

#aliexpress #allegro #januszebiznesu i trochę #zalesie
  • 45
Muszę zgodzić się z kolegą, właśnie od świąt użeram się z jednym sprzedawcą, założony spór, wszyscy mają mnie w dupie, i czekam na kasę z Allegro. Oczywiście serwis mnie nie wspiera, sprzedawca nie odbiera telefonów ani maili, a miał być to prezent dla dziecka. Z AliEx zamówiłem kupę rzeczy, jedna tylko nie doszła, ale dostałem zwrot kasy, wszystko miło bez problemów, oczywiście po dispute i zakończeniu okresu ochronnego. Widocznie czas na zmiany
Ale dawno dawno temu jak Allegro zaczynało też było tak, że sprzedający dostawał kasę dopiero po potwierdzeniu przez kupującego że wszystko jest Oki.


@zbebus:

ale niestety polacy za bardzo kombinowali i sprzedawcy na allegro wymusili zmiany w serwisie.

Marzę o dniu, w którym powiedzmy takie Aliexpress wchodzi do polski i zjada na śniadanie to szmaciarskie Allegro.


@Nuncjusz_Praski:

juz niektorzy tak pisali o ebay-u. I co? I guzik.

Cały handel firmowy
@Nuncjusz_Praski: potwierdzam. Mam około 70 przedmiotów kupionych na AliExpress i zero problemów. Jeśli były wątpliwości lub czas się kończył wystarczyła wiadomość do sklepu i w ciągu doby odpowiedź czy chce nowy czy zwrot. Największy problem miałem i w sumie mam po polskiej stronie. Listonosz nie zostawia kartki że paczka nie zamieściła się w skrzynce ale już się nauczyłem i chodzę na pocztę bo mam pod blokiem i miła pani w okienku
To robi bank na podstawie śledztwa i sprawy na policji. Nie możesz od tak sobie kliknąć, że wycofujesz swoją płatność.


@ethics:

Mozesz sobie ot tak kliknac. A nie, nie mozesz. Musisz wypelnic normalny papierowy formularz. I nie, platnosc nie jest natychmiast wycofywana. Dziala to na zasadzie reklamacji. Jezeli powodem bylo niedostarczenie towaru - ciezar dowodu spada na sprzedawce. Jezeli towar byl dostarczony - to kupujacy musi udowodnic, ze byl niezgodny z
Jak chciałem zrobić chargeback z karty w t-mobile, to babka z infolinii nie wiedziała co to jest. Na stronie też zero o tym informacji. Chargeback robi się w normalnych krajach, w Polsce raczej szkoda czasu na #!$%@? z bankiem.
@sylwek2k: No gdzie sobie niby od tak kliknę? Na stronie banku? Nie muszę uruchomić całą procedurę wycofania płatności więc niech @Miecz12 nie pieprzy, że wystarczy kliknąć. Ciekawe czy kiedykolwiek użyła chargeback, który nie służy do tego aby wycofywać sobie od tak płatności bo nam się coś nie podoba. To mechanizm wycofywania błędych transakcji karty.
@fastmotion: bo chargeback służy do tego aby wycofać błędną transakcję na karcie kiedy obie strony się zgadzają, że była pomyłka a nie do tego aby każdy klient sobie tą usługą dupę podcierał jak mu się towar nie podoba na allegro.