Wpis z mikrobloga

Koleje Mazowieckie unieważniły przetarg na przeglądy i naprawy swoich Elfów
Oferta Pesy na przeglądy elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf wyprodukowanych właśnie przez tę fabrykę okazała się być dla Kolei Mazowieckich za droga. Przewoźnik w trybie bezprzetargowym zlecił wykonanie najpotrzebniejszych napraw producentowi i przygotowuje się do następnego przetargu.

Nierozstrzygnięte zamówienie obejmowało obsługę w poziomach utrzymania P1, P2, P3 (z wyłączeniem mycia, wodowania, odfekalniania) oraz naprawy w poziomie utrzymania P4 wraz z modyfikacją 16 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych typu serii EN76 (Elf). Modyfikacja polegać miała m.in. na zmianie systemu otwierania drzwi, montażu nowych osłon zgarniaczy czy instalacji nadajników bezprzewodowego Internetu. Odnowiona miała być też powłoka lakiernicza. Pojazdy wyprodukowane w 2011 roku miały być serwisowane do końca 2019 roku. Przewoźnik orzekł jednak, że nie jest w stanie sprostać finansowo ofercie przedłożonej przez Pesę, opiewającej na 100 mln 745 tys. brutto.

– Kolejne ogłoszenie dotyczące przedmiotowego przetargu zostanie ogłoszone jeszcze w tym miesiącu. Jego przesunięcie w czasie w żadnym razie nie może wpłynąć negatywnie na ofertę KM z tego względu, że dołożymy starań, by ezt przeszły niezbędne przeglądy i naprawy w terminie, który nie będzie kolidować z potrzebą eksploatacji pojazdów. Co do kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na realizację zamówienia, zostanie ona opublikowana w dniu otwarcia ofert – powiedziała Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Na razie Koleje Mazowieckie skorzystały z możliwości prawnej zlecenia usługi utrzymania krótkookresowego Pesie, w postaci powierzenia jej wykonania najpotrzebniejszych przeglądów i napraw, dzięki czemu przesunięcie wyłonienia wykonawcy szerszych prac przy ezt nie spowoduje przestoju pojazdów.


http://www.rynek-kolejowy.pl/60970/koleje_mazowieckie_uniewaznily_przetarg_na_przeglady_i_naprawy_swoich_elfow.htm

O, a pisałem, że PESA może sobie odbijać niskie koszty sprzedaży taboru w zamian za wysokie ceny przeglądów. Ciekawe kto to będzie robił jak nie PESA? I ciekawe ile wyniesie obsługa bezprzetargowa...

http://www.wykop.pl/wpis/16025641/poczatkowo-skm-oszacowala-wartosc-napraw-na-prawie/

#pesa #kolej #kolejemazowieckie #warszawa
źródło: comment_RiMxyBV8zUVpiKHwWh54oP7Fhc32BKQW.jpg
  • 6
@Baron_Al_von_PuciPusia: Tak najprawdopodobniej będzie ze wszystkimi nowymi pociągami. Uzależnili się klienci od jednego producenta i niestety - koszty będą tego spore.
Ale nie bardzo rozumiem dlaczego czepiasz się o to PESE. Tak jak by inni producenci tego nie robili. Poczytaj ile Alstom zażyczył sobie za montaż WiFi w pendolino. Czy za sam nadzór nad montażem... Coś kiedyś czytałem, że za too pierwsze to chcieli 14 baniek. Czyli niewiele mniej ile kosztują
Poczytaj ile Alstom zażyczył sobie za montaż WiFi w pendolino. Czy za sam nadzór nad montażem... Coś kiedyś czytałem, że za too pierwsze to chcieli 14 baniek.


@lmateusz: Coś kiedyś czytałem to może być fakt prasowy, element szumu informacyjnego pod hasłem "drogie Pendolino". Tutaj mamy oficjalną ofertę przetargową na piśmie.
@jacekKobr: Spokojnie, zwykle weryfikuje informacje :) Nie załączyłem źródła, ponieważ większość tekstów, gdzie mogły paść konkrety jest na RK, a nie mam tam konta premium żeby wszystkie starsze wiadomości przeglądać.

Za darmo to znalazłem tylko taką wypowiedź pani rzecznik:

- W grę wchodzą naprawdę duże kwoty - przyznaje Zuzanna Szapowska.


Zresztą - jak by nie chodziło o grubą kasę, to internet by już dawno był :)