Wpis z mikrobloga

@siwersss: Czytałem to, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Facet bierze klocek i dla każdej z jego rotacji wylicza wynik jaki uzyskany zostałby przy postawieniu klocka w takiej rotacji najniżej pod nim jak to możliwe.
Później przesuwa od lewej do prawej po kratce i sprawdza wyniki.
Z wszystkich operacji wybiera tę z najwyższym wynikiem i ją realizuje, tak?
  • Odpowiedz
@siwersss:

nom, ciężkie zadanie sobie wybrałeś, lepiej przygotuj się na kilka ciekawych nocy :D


Coś tam zaimplementowałem i nawet dało to to radę ułożyć po jednej linii na rozgrywkę, ale myślę że nawet moderacja lepiej by w to grała niż ten hehe algorytm.
Jak efekt będzie zadowalający to się pochwalę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Gotomb: Mogę nawet się już pochwalić, bo jako tako działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Łap: https://www.youtube.com/watch?v=apYv8FINM-A
Piszę w C++, ale bez STL'a i używam SDL do grafiki (taki wymóg, bo ten tetris jest projektem na uczelnię. Nie, bez AI. To sobie sam dołożyłem bo stwierdziłem, że sam tetris odrobinę zbyt łatwy).
Ale czuję, że ten algorytm genetyczny który powinien mi dobre wagi współczynników we wzorze wyliczyć
  • Odpowiedz
@Gotomb: Wrzucam update.
Zaimplementowałem genetyka w Javie. Fajnie, sprawnie symuluje grę na wielu wątkach jednocześnie.
Układa nawet po 2000-3000 linii, zależy jak mu się klocki ułożą.
Teraz chcę napisać aplikację rozproszoną, która będzie rozrzucała zadania pomiędzy klientów, a oni będą przeliczali ten algorytm. Chwilowo mam stop bo nadchodzi sesja i muszę matematykę przycisnąć.
Pewnie jutro wrzucę na repo ten kod który jest teraz, a na resztę trzeba będzie poczekać do
  • Odpowiedz