Wpis z mikrobloga

Jeśli to kogoś interesuje - MOŻNA ubiegać się o zwrot VAT, gdy zamawialiśmy coś z Chin, zapłaciliśmy VAT po drodze do Polski, ale np. przedmiot jest uszkodzony i odsyłamy go z powrotem.

Jest to jak najbardziej standardowe działanie realizowane przez Urząd Celny - właśnie przed momentem z nimi rozmawiałem.

Po kolei:
1. Spór ze sprzedawcą zakończył się pozytywnie.
2. Otrzymujemy zwrot części "netto" (tej płaconej w Chinach).
3. Odsyłamy przedmiot sporu (np. wadliwe urządzenie / telefon) przesyłką z trackingiem do sprzedawcy.
4. Po odebraniu przesyłki (potwierdzenie dostarczenia, zwrot pieniędzy) wysyłamy pismo do właściwego Oddziału Celnego, dołączając:
a) potwierdzenie pierwotnej opłaty VAT
b) potwierdzenie nadania i odbioru przesyłki zwrotnej
c) potwierdzenie zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę

Tyle teoria, tak mówią w WER/UC.

Co do praktyki, będę miał okazję to przetestować na sobie, bo właśnie jestem w środku sporu o niedziałający mini PC od którego zapłaciłem VAT. Jeśli kogoś interesuje rzeczywistość (praktyka) to mogę opisać po zakończeniu całej sytuacji.

#zakupyzchin #chinskiecuda #aliexpress #gearbest #banggood
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach