Wpis z mikrobloga

(...) Dlaczego PKP Intercity zrezygnowało z osłon sprzęgów w Dartach?

Z osłonami sprzęgu były różne dyskusje. Zaznaczam, że to nie jest dla nas element błahy, ponieważ zamierzamy nimi jeździć w trakcji ukrotnionej np. do Mińska Mazowieckiego, gdzie znajduje się ich baza obsługowa. Uważamy, że jeśli jest możliwość jazdy w parach i osiąganie z tego tytułu oszczędności, m.in. wynikającej z braku konieczności zatrudniania dodatkowego maszynisty, to należy z tego korzystać. Pesa proponowała nam różne rozwiązania, znacznie też zmniejszyli wagę osłony, jednak uważamy, że w sytuacji np. niekorzystnych warunków pogodowych, konieczność ręcznego jej zdejmowania jest niepraktyczne.

http://www.rynek-kolejowy.pl/60617/leonkiewicz_chcemy_zeby_darty_ruszyly_z_pasazerami_jeszcze_w_2015_roku.htm

#kolej #pkp #pesa #dart #dartolino
  • 12
Flirt nie potrzebuje nosa i wygląda zajebiście.


@niemiec: Flirt wygląda zajebiście?
Many KEKS. Nawet nazwa jest żenująca.


Ogólnie polskie kolejnictwo utraciło magiczną moc tworzenia ładnych pociągów. Stara ep09, eu07, to coś pięknego.
@Fox_Murder: Nie mam pojęcia szczerze mówiąc. Wolałbym dalekobieżną wersja Impulsa zamiast Darta. A Flirt mi się nawet podoba. Tylko bardziej od wyglądu liczy się komfort podróży, komfort dla maszynisty oraz niezawodność.