Wpis z mikrobloga

Mirki, szukam auta i tu Was proszę o pomoc. Moje wymagania:
- do 30tys (z całym przeglądem pozakupowym itd, więc realnie jakieś 25-27tys)
- auto w większości na trasy 1500 km dwa razy w miesiącu + jakieś krótsze trasy (1-2 razy w tygodniu jakiś wyjazd do sklepu), co się z tym wiąże oszczędny + w miarę wygodny
-nie za drogi w utrzymaniu

Jestem już zmęczony przeglądaniem tego szrotu na otomoto, nie wiem ile jeszcze można czekać na idealną ofertę... Może macie jakieś ciekawe autka do polecenia, które wbrew obiegowej opinii ( w stylu ford gówno wort itp) można by wybrać.
Na początku szukałem jakiejś octavii 2007-2008r. ale ciężko znaleźć coś normalnego, passek b6 w silniku 2,0tdi ma do dupy opinie, a ja też czuję, że jestem zafiksowany na kilka modeli kierując się jakąś obiegową opinią, stereotypami itd. Zainteresowałem się ostatnio mondeo mk4, bo podobno w porównaniu do mk3 poprawiono tu wiele.

Może macie kogoś znajomego, kto chce coś sprzedać? Albo może macie jakieś doświadczenia dotyczące marek, które nie są stawiane w pierwszym szeregu, a które wbrew obiegowym opiniom mogą być godne polecenia?

#auto #motoryzacja #cokupic #pytanie #samochody
  • 13
pasek 2.0 tdi +2006 ma poprawiony słupek silnika i jest ok bo faktycznie poprzednie silniki się psuly. ja od siebie polecam opel signum
@lukasz_chala: co do paska b6 - miałem go właśnie w silniku 2.0tdi - chodzi fajnie, elastyczny itp. idealny do powożenia ale jednak te opinie są słuszne - wtryski, pompa paliwa, ręczny w guziku, koło zamachowe - bolączki tego modelu. Jeśli mógłbym Ci coś polecić to zainteresuj się prostym silnikiem 2.4 w benzynie Audi A6, nie do zajechania a i ładnie idzie, chociaż MK4 też niczego sobie, tylko ta elektronika...
@chuckktesta: nie chcę tutaj mówić jakiś głupot, bo raczej wypowiadam się o silnikach które znam więc powiem tak - ze słyszenia od kumpli 3.0TDI w A6 to ponoć bardzo dobry wybór, o wiele przyćmiewający 2.7 który pali prawie tyle samo a jest dużo słabszy. Co do awaryjności niestety nie wiem, ale widziałem już niejedne trzy litry diesla z przebiegiem 300k+ i jeżdzą.. o czymś to może świadczyć :)
@lukasz_chala: Ja bym celował w Vectrę C 1.9 CDTI z końca produkcji(2007,2008). Z racji na nowy model Insignia ceny jak na rocznik mogą być dość okazyjne.
Nie ma co się oszukiwać że auta typu BMW serii 5 czy Audi A6 będą tanie w użytkowaniu bo to co Cie będzie cieszyć pod dystrybutorem paliwa to potem się odbije na naprawach czy wymianach części eksploatacyjnych.
@lukasz_chala: Na pewno jest to lepszy wybór niż pasek 2.0TDI który na pompowtryskiwaczach jest bardzo awaryjnym dieslem. Co innego wersja 2.0 z common rail ale to już wyższy pułap cenowy.
Vectra 1.9 CDTI, Mondeo 2.0 TDCI lub Citroen C5 2.0HDI
Te trzy bym rozważał - kolejność nieprzypadkowa :)
@grzesiu_id: co do c5 to znajduje się ona w kręgu tych aut, których poprzednia generacja narobiła trochę złej opinii, bo zarówno C5, jak i Mondeo mk3, jak i laguna poprzedniej generacji raczej do udanych nie należały. Ciężko wyjść poza stereotypy, tym bardziej, że sam się nie znam na autach, a ci, których chcę poprosić o pomoc odradzają Francuzy, Fordy, Fiaty itp itd