Wpis z mikrobloga

@koch4m_cie: ze wzgledu na to ze ich hamulce dzialaja na powietrze, a nie na plyn - podobnie jak w autach ciezarowych. kompresory robią to samo. powietrze pod cisnieniem utrzymuje klocki z dala od tarczy, a jego spadek sprawia że sie sie do niej zblizaja.
  • Odpowiedz
@koch4m_cie: jeżeli przy włączonym silniku, to prawdopodobnie zawór uznał że sprężarka napompowała już dostatecznie dużo powietrza do zbiornika i upuszcza nadmiar. A jeśli przy wyłączonym, to prawdopodobnie układ od poziomowania zawieszenia na poduszkach pneumatycznych. Inne pomysły hm. W ciężarówkach hamulce, sprzęgło a nawet przełączanie biegów są sterowane, czy wspomagane przez sprężone powietrze. Więc każda akcja ww powoduje że sprężone powietrze gdzieś zostaje wpuszczone, albo skądś wypuszczone. :)
  • Odpowiedz
a czy ktoś z kumatych mirków potrafi porównać, podać wady i zalety systemów pneumatyki i hydrauliki? Dlaczego w jednych zastosowaniach używa się hydrolu, a w innych powietrza? jakie są najważniejsze cechy przemawiające za wybraniem jednego lub drugiego?
  • Odpowiedz
@MarianoaItaliano: dziękuję za te jakże cenne słowa uznania. wzruszenie dosłownie odbiera mi głos. :) No co. Widzę że różowy pyta, to w ramach autokontroli staram się opisać w miarę prosto i wyczerpująco. :)
  • Odpowiedz
@koch4m_cie: różnie. niektóre "cssss" biorą się z upuszczania nadmiaru ciśnienia z układu, niektóre z zaworów wspomagania skrzyni biegów (bo układ wybieraka jest wspomagany pneumatycznie - ale nie wiem czy zawsze), niektóre z układu hamulcowego (spuszczenie ciśnienia = hamowanie). ogólnie dużo jest pneumatyki w ciężarówce...
  • Odpowiedz
Albo gdy stoi na światłach, często zaciągają hamulec postojowy. Wtedy powietrze z układu hamulcowego jest spuszczane i blokuje koła.


@Kranowianka: Zgadza się. Choć sam nie zawsze to robię, mimo że powinienem. :) Można dodać, że autobusy często zaciągają jeszcze inny hamulec niż postojowy: przystankowy. Dla ścisłości można dodać, że po zaciągnięciu hamulca postojowego powietrze jest wypuszczane z przewodów hamulcowych, a szczęki zaciska powietrze ze zbiorników.
  • Odpowiedz
@Kranowianka: autobusiarz ze mnie żaden, ale w nowych. włącza go otwarcie drzwi, albo kierowca pociągając i przestawiając taki mały grzybek na desce. Wyłącza dodanie gazu (po zamknięciu drzwi, o ile grzybek nie został w pozycji "zahamowane"). No i raczej tylko w miejskich to montują, sporadycznie w podmiejskich.
  • Odpowiedz