Wpis z mikrobloga

@CzolgoStopowicz: zatrzymanie rozpedzonej cysterny która waży około 20 ton przy prędkości 100km/h graniczy z cudem na odcinku 100m.


@Blazus: Colego, zwykła osobówka (skoda octavia np.) ze 100km/h hamuje w minimum 35 metrów. Wiec chyba oczywistym jest, ze 25 razy cięższa (40 ton, bo chyba tyle taka cysterna zaladowana wazy) ciężarówka będzie miała o wiele dłuższa drogę hamowania
Subsequently, the driver, a 23-year-old citizen from Swaziland was taken to court under multiple charges including homicide and reckless driving.[3]


Mam rozumieć, że ktokolwiek(kierowca w tym wypadku) przeżył? o_0
ciężarówki mają ograniczniki prędkości do około 90km/h a załadowany zestaw waży około 40 ton.


@Brylant: kiedyś o tym szukałem informacji, amerykańskie testy dla prędkości 65mph(jakieś 105 km/h) podawały okolice 320 stóp(97 metrów) jako dobry wynik hamowania do 0, osobówki luźno w 40m się mieszczą
@Kotlet_Rybny: Możliwe, ze masz racje ale spójrz na to, ze dałeś filmiki z ciężarówkami posiadającymi dodatkowe nowoczesne systemy wspomagania hamowania, poza tym prędkość jest moim zdaniem niższa niż na wypadku z tego wpisu.

http://www.szkola-jazdy.pl/artykuly/single/id/1544

Tutaj jest informacja iż droga hamowania załadowanej ciężarówki z naczepa z prędkości 80km/h do 0 to 150 metrów. Czyli 5 razy więcej niż osobówki.
A i tak jest to zapewne założenie przy perfekcyjnym stanie hamulców oraz suchej
Kisnę z analiz Januszy mechaników na temat drogi hamowania cysterny XD Koleś nie dał rady, to nie dał, więc jeśli hamulce były ok, to zawinił kierowca, koniec tematu.

No ale jak ktoś miałby nie zasnąć, bo drugi koleś z Internetu nie ma racji, to kontynuujcie, proszę.