Wpis z mikrobloga

O Pany!
Wlazłem w kod materiałów PlayCanvasa (głównie w Physical, który nadal nazywa się Phong ( )) - ogurwa, ale sieczka. Faktycznie, twórcy PlayCanvasa stawiają na wizualną jakość gier, ale totalnie olewają wydajność O.o
właśnie tworzę własny materiał do sprajtów w 3D (który poprzez hooka ma zastąpić Physicala/Phonga) i szkoda, że tak strasznie utrudnili tworzenie customowych materiałów, które chciałyby być zgodne z API Physicala/Phonga, ale przez niezłe quirki po prostu się tak łatwo nie da. spróbuję może najpierw jednak zastąpić same funkcje updejtujące shadery Physicala/Phonga i jak to nie pyknie, to pojadę po bandzie z nadpisywaniem całego materiału, modląc się by pykło ( ͡° ʖ̯ ͡°)

btw. ja to chyba powinienem postawić jakiegoś bloga, w którym recenzowałbym dostępne w sieci silniki do gier (ʘʘ)

#playcanvas #gamedev #javascript
  • 12
  • Odpowiedz
@PsichiX: spocki jest canvas query rezonera, jestem raczej kiepski z js-a ale jak zdarzyło mi się go używać to nie miałem jakichś problemów z odgadnięciem co jest do czego. I chyba kod (w środku silnika) też raczej dość klarowny jak przeglądałem.
  • Odpowiedz
@b0lec: ja potrzebuję tych silników wyłącznie do pracy, a canvas query o ile pamiętam, nie renderuje 3D, rajt? no i brak edytora - wiem, mogę sobie zrobić ale bez umniejszania @rezoner, silnik który ma mi ułatwić pracę musi renderować zarówno 3D jak i 2D, plus mieć wysoką zgodność architektury z silnikami PC-towymi, a póki co jedynie PlayCanvas spełnia najlepiej te wymagania.
  • Odpowiedz