@przegryw69: w zasadzie to się z tym zgadzam, patrząc na to jakich ciołków sadzają za kółka w autobusach, mogło by nie być zbyt bezpiecznie. Motocyklem sobie przejedziesz wszędzie bez problemu.
@przegryw69: @Kick_Ass: @EugeniuszGeniusz: A w Krakowie możemy ( ͡°͜ʖ͡°) chociaż jedna dobra rzecz tutaj, bo reszta to smog, Majchrosoft i maczety ( ͡°ʖ̯͡°) A tak poważnie to nie rozumiem ZTM.
@przegryw69: słabo, że nawet na testy niechcą tego wprowadzić. Uważam, że tak byłoby bezpieczniej niż przeciskać się między autami w "tunelu" między pasami. Wiadomo, że autobus i tak miałby pierwszeństwo przy ruszaniu z zatoki, a myślę że na wymuszanie na autobusie zdecyduje się bardzo nieliczna grupa motonitów.
@Kick_Ass: @EugeniuszGeniusz: @raven66: @SzlachcicPolny: @Ostasz: Chciałem tylko zaznaczyć, że na początek chodzi tylko o jazdę po mostach, gdzie maksymalne obciążenie przez autobusy+tramwaje w godzinach szczytu wynosi 100 pojazdów na godzinę, tj. jeden co 36 sekund. Miejsca dla motocykli jest na prawdę dużo.
@przegryw69: Miejsca ogólnie jest dużo dla moto, gdyby każdy na drodze współpracował a nie patrzył tylko ślepo w swoją własną dupę. Jeździłoby się lepiej, przyjemniej, milej, kulturalniej, bez nerwów. Sam profit.
@przegryw69: ja cie rozumiem, nie uważam żeby kierowcy autobusowi o mentalności pana wieśka który wszędzie ma pierwszeństwo byli gotowi na rozglądanie się czy im nie #!$%@? jakiś głąb na buspasie motocyklem.
@przegryw69: A ja wierzę, że jest to możliwe, tylko trzeba trochę uporu, konsekwencji, kultury z własnej strony i edukacji.
Sam jak jeżdżę, to przepuszczam innych, ułatwiam zmianę pasa, wpuszczam z podporządkowanej, ustępuję pieszym, mrugam jak ktoś skręca w lewo z przeciwka. Oczywiście w granicach rozsądku, nie będę tamować ruchu tylko po to, żeby komuś na siłę zrobić dobrze.
I teraz, jak ja kogoś wpuszczę, pomogę, to ten wpuszczony pomoże komuś
@raven66: i tak zawsze znajdzie się jakiś cwaniak, który zajedzie Ci drogę, po obszarze wyłączonym z ruchu albo na linii ciągłej. Wszystkich kultury nie nauczysz.
@EugeniuszGeniusz: Ponieważ zwiększa to przepustowość ruchu. Ponieważ motocykl jest pojazdem na tyle dynamicznym i zwrotnym że nie utrudni ruchu autobusom w trakcie poruszania się po buspasie ani w trakcie zjeżdżania z buspasa do zwykłego ruchu.
Motocykle są z punktu widzenia samochodziarzy pożytecznym środkiem transportu ponieważ każdy motocykl więcej to jedno auto w mieście mniej. Motocykl zajmuje mniej pasa, szybciej rusza ze skrzyżowania i ogólnie rzecz biorąc przy odrobinie pomyślunku z obu
@SzlachcicPolny: za chwilę się okaże, że po buspasach będą jeździli wszysyc - autobusy, busiki, taksówki, rowery, motocykle, traktory i koparki, wtedy korki znikną z dróg, bo tam będą tylko samochody osobowe (ciężarowym zakażemy wjazdu do miast).
Wszystkim pisowcom krzyczącym że Tusk wycofuje się z obietnic socjalnych prawilnie przypominam: dokładnie dlatego na nich głosowaliśmy. Plan realizuje się w 100% XD
jeszcze sobie poczekamy!
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,motocykle-na-buspasach-ztm-nie-chce-nawet-na-probe,181229.html
i trochę #motocykle
A w Krakowie możemy ( ͡° ͜ʖ ͡°) chociaż jedna dobra rzecz tutaj, bo reszta to smog, Majchrosoft i maczety ( ͡° ʖ̯ ͡°)
A tak poważnie to nie rozumiem ZTM.
@Ostasz: Bo oni rozumieją zasadę zachowania pędu. Beton z ZTMu nie...
Chciałem tylko zaznaczyć, że na początek chodzi tylko o jazdę po mostach, gdzie maksymalne obciążenie przez autobusy+tramwaje w godzinach szczytu wynosi 100 pojazdów na godzinę, tj. jeden co 36 sekund. Miejsca dla motocykli jest na prawdę dużo.
Sam jak jeżdżę, to przepuszczam innych, ułatwiam zmianę pasa, wpuszczam z podporządkowanej, ustępuję pieszym, mrugam jak ktoś skręca w lewo z przeciwka. Oczywiście w granicach rozsądku, nie będę tamować ruchu tylko po to, żeby komuś na siłę zrobić dobrze.
I teraz, jak ja kogoś wpuszczę, pomogę, to ten wpuszczony pomoże komuś
Ponieważ zwiększa to przepustowość ruchu.
Ponieważ motocykl jest pojazdem na tyle dynamicznym i zwrotnym że nie utrudni ruchu autobusom w trakcie poruszania się po buspasie ani w trakcie zjeżdżania z buspasa do zwykłego ruchu.
Motocykle są z punktu widzenia samochodziarzy pożytecznym środkiem transportu ponieważ każdy motocykl więcej to jedno auto w mieście mniej. Motocykl zajmuje mniej pasa, szybciej rusza ze skrzyżowania i ogólnie rzecz biorąc przy odrobinie pomyślunku z obu