Wpis z mikrobloga

Well Met! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Klasy którymi możemy pograć sobie w bójce postanowiłem zostawić sobie na koniec dla tego dziś zajmiemy się kartami Paladyna. Według mnie klasa ta dostała całkiem niezły zestaw kart, dwie z nich kwalifikują się do najlepszych kart z dodatku (moim skromnym zdaniem). Nie będę już lał wody tylko przejdę do kart:

Seal of Champions - połączenie dwóch istniejących już kart Paladyna w jeden spell (plus zwiększenie kosztu o 1 punkt many). Gdyby kosztowało 2 było by przegięte, a w obecnym stanie jest porządnym buffem który z pewnością wykorzysta Aggro Paladyn. Z racji iż szczerze nie znoszę tego typu decków, nie podoba mi się ta karta, co nie zmienia faktu iż jest całkiem mocna.

Warhorse Trainer - ciekawa alternatywa dla Aldor Peacekeeper'a, który to tego momentu był jedyną sensowną kartą klasową Paladyna za 3 many. W drugiej coin + Muster for Battle, a w trzeciej ta karta? Całkiem ładne combo. Poza tym nie musimy tego robić w 2-3 turze, kombinacja tych kart tura po turze może się sprawdzić w wielu sytuacjach. Osobiście traktuję tę kartę jako zamiennik dla wspomnianego wcześniej Aldora w bardziej agresywnych deckach.

Murloc Knight - no i tu pojawia się pierwsza słaba karta. Statystyki są warte 3 punkty many, a umiejętność wymagająca użycia Hero Power sprawia, że karta jest zbyt wolna i prawdopodobnie nie grywalna. Większość Murlocków ma statystyki 2/1, 2/2 czy 1/2 (ponad 50% dostępnych Murlocków), co sprawia iż otrzymamy w większości wypadków coś nie użytecznego. Poza tym aktualnie nie istnieje deck Paladyna wykorzystujący Murlocki i nie sądzę by ta jedna karta to zmieniła.

Competitive Spirit - tu z kolei mamy dość ciekawy sekret. Z racji iż wszystkie sekrety Paladyna kosztują jeden many nie mogą być zbyt potężne. Ten może jednak dość często okazać się bardzo mocny. Jeśli na początku naszej tury będziemy mieli dwóch stronników (lub więcej) to wyciągniemy korzyść z tej karty. 2/2 za 1 many to całkiem niezły układ. Boli tylko fakt iż karta wykorzystywana będzie tylko w aggro (sic!), bo do controli jakoś niezbyt pasuje.

Argent Lance - tu na początku trzeba powiedzieć jedną rzecz. Bronie z 2 punktami ataku są słabe. Niezależnie co by się nie działo na stole broń za dwa może przydać się tylko do dobijania tokenów, bo stronnicy z dwójką hp nie są czymś częstym powyżej 2 tury. Poza tym ta broń blokuje na zagranie Muster for Battle i Truesilver Championa. Słaba karta, nie widzę dla niej miejsca w żadnym decku.

Tuskarr Jouster - tu coś przyjemnego i użytecznego. Pierwsze skojarzenie to oczywiście Antique Healbot. Dostajemy +2/2 względem bota w zamian za niepewny heal, co moim zdaniem jest całkiem uczciwą ceną. Silne body jak na taką cenę i możliwość zminimalizowania skutków naporu wrogiego aggro, to to czego potrzeba by przywrócić bardziej controlne decki na Paladynie. Poza tym w taliach nastawionych na late game nie trudno będzie wygrać "potyczkę", więc w deckach operujących na drogich kartach przydatność Tuskarra wzrasta do ponad przeciętnego poziomu.

Enter the Coliseum - ten spell mógł bym opisać jako mniej losowego Brawl'a. Bardzo fajnie komponuję się to z kartami Paladyna ustawiającymi atak na 1. Dzięki temu możemy kontrolować który ze stronników przeciwnika zostanie na stole. My jako zagrywający możemy z kolei zaplanować sobie wykorzystanie agonii naszych stronników, co sprawia iż karta ta bardzo dobrze działa z Sylvanas czy Dr. boomem. Świetne narzędzie dla Control Paladyna, by móc kontrolować stół w późniejszym etapie gry.

Mysterious Challenger - w tym przypadku jest trudno cokolwiek powiedzieć. Statystyki 6/6 za 6 many są porządne, a umiejętność staje się prydatna jeśli mamy co najmniej 3 różne sekrety w decku. Z sześciu sekretów którymi dysponuje ta klasa trzy są całkiem przydatne, dwa mocno sytuacyjne i jeden słaby. Czy ktokolwiek złoży deck w którym będzie się wykorzystywać choć trzy najlepsze w dwóch sztukach? Może, ale nie żywił bym takiej nadziei.

Eadric the Pure - karta legendarna Paladyna jest z gatunku nudnych, ale przydatnych. Grając na aggro niewiele zdziała, ale już w starciu z deckiem controlnym ma całkiem przyzwoite zastosowanie. Jeśli tylko meta zwolni nie widzę przeciwwskazań by karta ta pojawiła się w wolniejszych deckach Paladyna. Ma solidną ilość hp, atak pozwala wchodzić w wymiany z większością popularnych picków... całkiem porządna karta, jedyna jej wada to fakt iż nie wnosi nic nowego do mechanik gry, ale jak się okazuje nudne legendy są lepsze od tych innowacyjnych.

Ode mnie to na tyle jeśli chodzi o Paladyna. Wybaczcie, że momentami piszę trochę nieskładnie ale coś nie mogę się skupić dzisiejszego dnia. Piszcie jak wam podobają się karty które dziś opisałem. Czekam na opinię w komentarzach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#hearthstone
  • 15
@leedss:
tuskara widzę w midrange palku, a może control palek da radę wsadzić eadrica do siebie, chociaż pewny nie jestem.

Bronie za 2dmg u pala nie są złe, jak nawet z lights justice czesto wykorzystuje się 2-3 ataki do dobijania. Coghammer też jest grany. Inna sprawa że argent lance jest kiepskie po prostu
@leedss: Co do Warhorse Trainera - bardzo słaby zamiennik dla Aldora. Raczej tańsza wersja Kwatermistrza, ewentualnie kolejny dodatek do typowy Control Decku, bo karta daje możliwość trade'owania 2/1. A sama przy ulepszonej mocy Paladyna tworzy już typowe 6/6 za 7 many.

Argent Lance - bzdura. Broń za 2 many mająca nawet 2/2 jest już bardzo dobrą bronią. Rzucając tą broń w pierwszej albo drugiej turze jedyne o co będzie nam chodziło
@leedss:
Warhorse Trainer jest raczej słabiutką kartą i Aldor na pewno zachowa ciepłą posadkę. Aldora trzymamy w ręku na specjalną okazję, a nową kartę chcielibyśmy zagrać "on curve" zaraz po Muster for Battle i to się kłóci ze sobą.
@Shishaz:
Argent Lance nie będzie grane, bo tak jak pisałem koliduje z innymi broniami Paladyna. Nie będziesz tego chciał zagrać w pierwszej czy drugiej turze, bo wtedy chcesz zagrywać Shielded Miniboty czy Zombiaki w przypadku controli. Jeśli będziesz miał ją w drugiej turze to w trzeciej nie zagrasz Werbunku. Jest masa powodów dla których ta broń jest słaba.

Eadric to jedna z lepszych legend z nowego dodatku. Equality i minion w
@leedss: Jakim cudem blokuje Ci to Muster for Battle? W drugiej turze używasz Lancy, i uderzasz nią w miniona. Zostaje Ci 2/1, w trzeciej turze znowu uderzasz - broń się niszczy. I używasz Muster for Battle. Ewentualnie na 2/1 jeśli została wcześniej zbuffowana. Jeśli uważasz, że 2/3 jest za słabe, to co powiesz o 1/4 albo 3/2? 3/2 i 2/3 mają takie same value, a 2/2 można z łatwością zastąpić co
@Shishaz: od kiedy broń 3/2 ma takie samo value jak 2/3? Ten jeden punkt obrażeń jest znaczący i zwiększa wachlarz możliwych celów do zabicia. Każdy bardziej profesjonalny gracz powie ci, że bronie 2/3 nie są grane. Patrz topór szamana czy ostrze Łotra. Gleviozuka jest wyjątkiem bo daje buff do ataku i de fakto jest 3/2.
@ZwyklyMarcin: Pewnie tak, jeśli ktoś wygrywa to nie tylko dzięki RNG i znajomości kart i decków, ale także 140IQ #confirmed. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Zresztą z tego co wiem oni grają w tą grę profesjonalnie. I zarabiają na niej mnóstwo pieniędzy. Jak inaczej chcesz definiować profesjonalizm?
@Shishaz: masz słabe info... Forsen i Trump stwierdzili, że ta karta jest słaba. Pozostałych nie oglądam więc ich opinii nie znam. Poza tym młotek z Muster i Truesilver wystarczają, więc Paladyn nie nie potrzebuje lancy.
@Shishaz: Ta ich znajomość kart i decków objawiła się przy recenzjach kart z GvG i tylko StrifeCro był najbliżej. Dla mnie profesjonalistami są ludzie, którzy są np. w top 50 na ladderze. Nie oszukujmy się; na turnieje zapraszani są tylko "celebryci" pokroju Trumpa i Krippa. Prawdziwi Pro siedzą i robią decki, które potem Trump rżnie z hearthpwn.
@Shishaz: to co powiedział @ZwyklyMarcin: to w dużej mierze prawda. Streamerzey i Pro gracze mają słabe pojęcie co będzie dobre, bo oni umieją grać, ale często nie potrafią składać talii. Posprawdzaj najpopularniejsze decki na Hearthpwn to zobaczysz, że twórcy się często powtarzają i zajmują wysokie miejsca w legendzie.
Ja miałem bardziej na myśli, że pro gracze oceniają już istniejące bronie z dwójką ataku jako złe.
@leedss: Tylko, że obecne bronie nie mogą atakować kart z TGT. Tam kart 3/2 dochodzi od groma dla każdej klasy z osobna. Gram tylko areny i jestem pewien, że będzie to jeden z top picków na arenie. Ale przekonamy się sami już o tym za parę dni, więc nie ma co się tu sprzeczać dalej :D