Wpis z mikrobloga

#ux #uxdesign #uxstories #ui

Should I focus on a good user experience, or push something out quickly?

Repeat after me: Value > Pain. If your product isn't offering clear value, then no amount of pretty graphics are going to save you and neither will a fast release time.

The original SMS apps on mobile phones had HORRIBLE UI's (i.e. high pain) but the value was so high that it was still a raging success. This is a great story to keep in mind.

Focus on that, make it the core of your development process and then, of course, try to do the impossible, get the UI as good as you can and get it out the door as fast as you can.

Scott Jenson, konsultant UX z ponad 20 letnim doświadczeniem, obecnie Product Strategy w Google
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@yanuncamas: no produkty googla mają tak z-----e ux (pierwsze z brzegu - google music na desktopy (zresztą mobilny też)), że rzeczywiście autorytet do słuchania z gościa jest
  • Odpowiedz
@yanuncamas: W firmach których pracowałem nawet nie ma osoby z którą możnaby ten UI skonsultować, nie mówię o dobrym projekcie. No, może Asseco było wyjątkiem, ale tylko w jednym projekcie.
  • Odpowiedz