Wpis z mikrobloga

Podczas skrętu, np. na skrzyżowaniu w prawo, noga z gazu powinna być zdjęta?

Przypomniałem sobie, że jak jeszcze miałem jazdy, to instruktor opierdzielał mnie za każdym razem kiedy trzymałem nogę na gazie, aby utrzymać stałą prędkość przy skręcie. Kiedy skręcałem tak jak mówił, czyli redukcja prędkości, redukcja biegu, noga z gazu i w pogotowiu hamulec, auto na tyle szybko wytracało prędkość, że bałem się, że zgaśnie i noga szła mi na sprzęgło, i zbierałem kolejny opierdziel, że skręcam ze sprzęgłem.

Mógłby mi ktoś napisać jak powinna wyglądać prawidłowa synchronizacja nóg podczas zwykłego skrętu?
#prawojazdy #samochody #motoryzacja
  • 26
  • Odpowiedz
@Manny_Ribera: Boże, czego oni uczą teraz w tych szkołach... Zależy też jakie skrzyżowanie i ile gazu dajesz. Jak to jest normalne skrzyżowanie ze światłami i mam zielone to redukuję, ale jak zmienię już bieg, to gazu daję, bo po cholerę mam się wlec?

  • Odpowiedz
@Dziordzio: No cóż, to dobrze dla Ciebie, ale jeżeli kursant nauczy się, że może dodawać gazu jak mu się podoba i polegać na wszystkich systemach to jak wsiądzie do jakiegoś starszego auta bez wspomagaczy to może mieć problem ;)
  • Odpowiedz
@Dziordzio: Jak nie umiesz inaczej, to można i tak.
@Manny_Ribera: Skręcasz jak tobie wygodnie w zależności od skrzyżowania. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi i to TY musisz wyczuć jak przejechać najlepiej. Jak dojeżdżasz do skrzyżowania i masz zielone to redukcja i gaz, musisz jak najszybciej minąć światła.
  • Odpowiedz
@thisisthesix: @wezsepigulke: @danoxide: Chodziło mi o skrzyżowanie z sygnalizacją, mam zielone, skręcam w prawo, uważam jedynie na pieszych i rowery, którzy mają zielone.

Zdrowy rozsądek podpowiadał mi, że skręcam z nogą na gazie tak aby mieć stałą prędkość, móc się rozejrzeć i potem ruszyć, ale właśnie zbierałem za to #!$%@?.

Może ktoś mi jeszcze napisze przy okazji jak to jest ze zmianą biegów podczas włączania się
  • Odpowiedz
@Manny_Ribera: > Zdrowy rozsądek podpowiadał mi, że skręcam z nogą na gazie tak aby mieć stałą prędkość, móc się rozejrzeć i potem ruszyć, ale właśnie zbierałem za to #!$%@?.
Jeżeli masz sygnalizację, to wystarczy tylko mignąć oczami,czy nie ma kogoś na jezdni, nie ma czasu na rozglądanie się.

Może ktoś mi jeszcze napisze przy okazji jak to jest ze zmianą biegów podczas włączania się do ruchu lub podczas skręcania bezpośrednio
  • Odpowiedz