Wpis z mikrobloga

Podczas skrętu, np. na skrzyżowaniu w prawo, noga z gazu powinna być zdjęta?

Przypomniałem sobie, że jak jeszcze miałem jazdy, to instruktor opierdzielał mnie za każdym razem kiedy trzymałem nogę na gazie, aby utrzymać stałą prędkość przy skręcie. Kiedy skręcałem tak jak mówił, czyli redukcja prędkości, redukcja biegu, noga z gazu i w pogotowiu hamulec, auto na tyle szybko wytracało prędkość, że bałem się, że zgaśnie i noga szła mi na sprzęgło, i zbierałem kolejny opierdziel, że skręcam ze sprzęgłem.

Mógłby mi ktoś napisać jak powinna wyglądać prawidłowa synchronizacja nóg podczas zwykłego skrętu?
#prawojazdy #samochody #motoryzacja
  • 26
@Manny_Ribera: Generalnie sposób postępowania może się różnic od sytuacji. Ale generalnie noga z gazu, aby zminimalizować prawdopodobieństwo uślizgu przedniej osi (wówczas jest dociążana). Nie luz, bo nie masz kontroli nad autem - hamowanie będzie osłabione, a w ogóle użycie nożnego to duże prawdopodobieństwo uślizgu tyłu, zaprzężenie ponowne silnika może zerwać przyczepność przednich kół, jeśli wykona je się gwałtownie bez doboru obrotów - w zasadzie tak się po prostu nie robi ze