Wpis z mikrobloga

Macie pretensje, że lokalni busiarze nie potrafią stworzyć konkurencji dla #polskibus . A jak mają to uczynić, skoro ten ma nieograniczony zachodni kapitał? Najpierw ich wykończy, a potem podniesie cenę o 1000%. W PL nigdy nie narodzi się firma konkurująca z zachodem, jak będą takie warunku jak są teraz.
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@zweipack: Masz racje. Strategia wykończenia rywali przez drapieżnictwo cenowe ma sens jak można potem odrobić straty przez zawyżanie cen. Na rynku busów to się nie uda bo jest łatwo wejść na rynek i konkurować z takim "monopolistą".
  • Odpowiedz
@fnsnld: Akurat do lokalnych linii autobusowych czyli głównie miejskich i krótkich linii międzymiastowych(są wyjątki) dokłada się samorząd a stagecoach jest tylko operatorem. I nie ma co narzekać w większości miejsc gdzie działa stagecoach transport jest na plus. A w niektórych większych miastach cały czas działa parę firm głownie Stagecoach, First i Aviva ale też mniejsi przewoźnicy
  • Odpowiedz
@kamil150794: @maven13: @cypisek2: @fnsnld: Nie może tak być, żeby solidny polski przedsiębiorca znowu musiał walczyć z jakimiś krzyżakami pod Grunwaldem. Przecież amerykanie w nich 40 lat forse pompowali, a w nas ruskie Marksa i Lenina. To jak oni mają z nimi k---a konkurować?
  • Odpowiedz
@pakoz: przecież polski bus jest od paru lat a przez ile lat polski patriota nie rozwijał swojej firmy? Teraz jest płacz bo zachód wkroczył a tego właśnie chcieliśmy. Busiarze sie dopiero obudzili wielkie państwo
  • Odpowiedz
@kamil150794: to samo robi uber teraz. Na początku byłem bardzo za nimi, ale jak poczytałem co robią w innych krajach i jakie mogą byc konsekwencje to odpuściłem. Blokowanie go w innych miastach europy to nie jest wynik tylko bólu d--y taksówkarzy. Niestety dużo racji mają, może teraz kurs po 2 zł, ale to wynik ultra-drapieżnego dumpingu cen i dopłacania ze strony ubera. Za dwa lata, jak połowa taksówkarzy splajtuje albo
  • Odpowiedz
  • 0
Mozna jezdzic ciut drozej ale w komfortowych warunkach a nie w tych zatęchłych zardzewialych busach ktore przeglady dostaja po znajomosci i notorycznie lamia przepisy ruchu drogowego.
  • Odpowiedz
@tony_soprano: Znam rozwiązanie. Wolny rynek. Naprawdę, znowu lewaki twporza problemu które nie powinny istnieć. Jak będzie za drogo, to znajdzie się 100 ludzi którzy wsiądą we własne auta i będą wozić ludzi taniej i nadal zarabiając i znowu powstanie normalna konkurencja. Problem który tutaj istnieje jest niemożliwy w kapitalizmie, jedynie gdzie jest naprawdę możliwy to w branżach gdzie próg wejścia jest ogroooooomny i nikogo na niego nie stać, np produkcja
  • Odpowiedz
@kamil150794: Niezależnie od kapitału, jeżeli PolskiBus da zaporowe ceny to pojawią się przewoźnicy z tańszymi usługami. Jeżeli ceny nie będą zaporowe to w czym problem żeby był PolskiBus? Piszesz tak jakby to był koniec świata że lokalne firmy padną. Życie. Na ich miejsce pojawią się inne. Na tym polega konkurencja i biznes.
  • Odpowiedz