Wpis z mikrobloga

Protest zbiorowy w PKP Cargo to próba użycia kampanii wyborczej według ekspertów
http://www.wykop.pl/link/2679381/protest-zbiorowy-w-pkp-cargo-to-proba-uzycia-kampanii-wyborczej-wedlug-ekspertow/
Trwający od 2 lipca protest zbiorowy pracowników PKP Cargo to próba wykorzystania nadchodzącej kampanii wyborczej, aby wymusić podniesienie płac w państwowej spółce, uważają eksperci, z którymi rozmawiała agencja ISBnews.

(...) Podobnego zdania jest prezes Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) Andrzej Arendarski. "Przykro patrzeć, jak po udanej restrukturyzacji, po której największy kolejowy przewoźnik zaczął stawać na nogi, działające tam związki zawodowe robią wszystko, aby na nowo doprowadzić firmę do kłopotów finansowych" - stwierdził w rozmowie z ISBnews.


---

(...) "Piłowanie gałęzi, na której samemu się siedzi" - to często używane porównanie w komentarzach na temat działalności związków w polskich firmach. Szczególnie trafne wtedy, gdy firma wychodzi na prostą, zaczyna wypracowywać zyski i budować swoją pozycję rynkową, a związki wykorzystują sytuację wyłącznie do realizacji swoich partykularnych interesów.


- Brak tu refleksji, że upadek razem z gałęzią może być bolesny także dla związkowców - podsumowuje Andrzej Arendarski.

http://www.wnp.pl/wiadomosci/arendarski-kig-zwiazkowcy-z-pkp-cargo-piluja-galaz-na-ktorej-siedza,254804_1_0_0.html

---

(...) Przedmiotem sporu zbiorowego są wysunięte przez stronę społeczną żądania kolejnych podwyżek płac - tym razem w wysokości 250 złotych wynagrodzenia zasadniczego, co oznaczałoby podwyżkę brutto w wysokości do 460 złotych na pracownika.

Według szacunku zarządu spółki, koszt realizacji postulatów związkowców wyniósłby około 120 milionów złotych rocznie.

Mediacje nie zostały zakończone. Zarząd był gotów przystać na wzrost wynagrodzenia w mniejszej skali, możliwej do zaakceptowania w świetle sytuacji finansowej spółki, czyli średnio efektywnie 120 złotych brutto dla każdego pracownika, informuje biuro prasowe. Propozycja ta odpowiada podwyżkom zaakceptowanych przez stronę społeczną w innych spółkach kolejowych.

(...) W informacji biuro prasowe przypomina, że w latach 2011-14 pracownicy tego przewoźnika uzyskali trzy istotne podwyżki wynagrodzenia zasadniczego, których łączny koszt do 2015 roku wyniósł ponad 565 milionów złotych.

W ostatnich czterech latach średnie wynagrodzenie na jednego pracownika w PKP Cargo wzrosło o prawie 500 złotych. Niemal 90 procent pracowników jest też objętych, zawartym przed debiutem giełdowym, Paktem Gwarancji Pracowniczych, w tym cztero- i 10-letnimi gwarancjami zatrudnienia.

Z tytułu tego paktu pracownicy otrzymali również premię prywatyzacyjną i akcje pracownicze, które będą mogli sprzedać po 31 października br. Średnia wartość pakietu akcji w posiadaniu jednego pracownika wynosi - według bieżącego kursu akcji PKP Cargo - około 5 tysięcy złotych.

Dodatkowo, w 2014 roku zarząd zwiększył z 200 do 400 złotych gratyfikację dla wszystkich pracowników z okazji Święta Kolejarza.

W 2015 roku w PKP Cargo przeprowadzono dwa programy dobrowolnych odejść. Osoby, które z niego skorzystały, otrzymały do 36. krotności miesięcznego wynagrodzenia.


http://logistyka.wnp.pl/zarzad-pkp-cargo-nie-przyjal-propozycji-podwyzek-plac,254687_1_0_0.html

PKP Cargo wozi coraz więcej towarów z Chin do Europy
W ciągu zaledwie pół roku Grupa PKP Cargo pozyskała nowe kontrakty na kompleksową obsługę logistyczną przewozu kontenerów z Chin do Europy - z prowincji Henan, Syczuan i Yunnan do Niemiec i Holandii. To łącznie siedem połączeń w tygodniu, z perspektywą rozwoju do dziesięciu.

(...) Obsługa połączeń z Chin przez Grupę PKP Cargo dotyczy odcinka od granicy polsko-białoruskiej do punktu docelowego. Obejmuje ona m.in. usługę przewozu, zapewnienie wagonów oraz dostarczenie pozostałych usług spedycyjnych i obsługę terminalową.


Każdy z obsługiwanych przez Grupę PKP Cargo pociągów kontenerowych z Chin przejeżdża przez należące do Grupy centrum logistyczne w Małaszewiczach, położone przy granicy polsko-białoruskiej. Ze względu na konieczność przeładunku kontenerów ze wschodniego szerokiego toru na wagony normalnotorowe, Małaszewicze stanowią dla pociągów ze Wschodu bramę do Europy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25276/PKP-Cargo-wozi-coraz-wiecej-towarow-z-Chin-do-Europy.html

#kolej #polska #chiny #logistyka #transport #baron24 #pkp #pkpcargo #mikroreklama
BaronAlvonPuciPusia - Protest zbiorowy w PKP Cargo to próba użycia kampanii wyborczej...

źródło: comment_g4GxYnQdDBm9MEHyWBi6RKmlflu5V72s.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jak patrzę na ten cyrk ze skrętem S8 w stronę Łodzi i Sieradza to mnie skręca.


@Topgun: no trochę tak to śmiesznie jest, szczególnie jadąc na linii Wrocław-Warszawa to zamiast jechać drogą, która została do tego stworzona należy skorzystać z autostrady.... północ-południe
  • Odpowiedz
a ok, masz plusika xd


@Baron_Al_von_PuciPusia: chyba wirtualny ten plusik, bo nigdzie nie znalazłem ;s

Tej, ale jeszcze Szczecin - Stargard, coś mają robić na tym fragmencie S10.


@Baron_Al_von_PuciPusia: przypatrz się tej mapce z dropboxa, jest tam jeden mały fragment zaznaczony na niebiesko, wygląda mi to na budowę drugiej jezdni, ale niebieski kolor wskazuje na dość wczesny etap realizacji ;s
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia:

Dziś podpisana została umowa na budowę drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław, odc. A2 w. Poznań Zachód - Wronczyn. Wykonawca ma 22 miesiące na realizację zadania nie wliczając okresów zimowych ( tj. od 15 grudnia do 15 marca). Jest to pierwszy krok do połączenia ekspresowej „piątki” z autostradą A2. Więcej: http://www.gddkia.gov.pl/
przemek6085 - @BaronAlvon_PuciPusia: 
Dziś podpisana została umowa na budowę drogi ek...

źródło: comment_k39op2PYy5E2l2Dn0Z2cPg4nohh38s7c.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Śmiesznie, bo ta biedna adwójka pod poznaniem musi poza głównym szlakiem obsłużyć jeszcze podmiejski ruch lokalny, a ponadto jedynie dwie drogi ekspresowe dx, i to wszystko na zaledwie dwóch pasach
  • Odpowiedz
Nom, bo ci intelektualiści zrobili jedną nitkę, a teraz mają robić drugą


@Baron_Al_von_PuciPusia: no i jeszcze dodam, że pana dolanda to ty nie szkaluj, bo to uzasadniony zabieg
jeśli nie było pienioszków, a ruch nie uzasadniał budowy dwóch jezdni to robi się jedną i zostawia rezerwę pod drugą
ogólnie chyba jest teraz spory zastrzyk z UE, bo np. podobnie pod Słupskiem dopiero co w 2010 otworzyli jednojezdniową obwodnicę S6, a
  • Odpowiedz