Wpis z mikrobloga

@KuwbuJ: ja tam jestem uczniem zarabiam 8 na rękę. Robie coś na magazynie i ogólnie co trzeba. Mogę przychodzić kiedy chce i na ile chce. Wg. Mnie nie jest źle. Umowa zlecenie. Wątpię żebym gdzieś dostał lepsza kasę na takich warunkach
  • Odpowiedz
Przy pracy fizycznej 10zł/h netto


@dlugi87: Licząc umowę o pracę (normalne warunki, a nie wyzysk) koszty dla zleceniodawcy (zleceniobiorcą jest zatrudniający fizoli) to minimum 18zł brutto/h. Teraz sobie pomyśl czy chciałbyś płacić tyle za pracę, którą może wykonywać małpa.
  • Odpowiedz
co ma przeszkolenie do zarobków ? lol


@lubielizacosy: Nie przeszkolenie. Przeszkolenie do wykonywania zawodu jest tylko jedną ze składowych całości stanowiska pracy. Mniej więcej określa kto może pracę wykonywać. Jeśli masz stanowisko na którym może pracować każdy (nawet 16 latek po jednym dniu, oczywistym dla mnie jest, że za taką pracę nie będę płacił dużo.
  • Odpowiedz
Ale tu nie chodzi o moje chcieć czy nie chcieć.


@dlugi87: Twoje nie, bo akurat nie płacisz.

Komuś kto pracuje fizycznie taka stawka moim zdaniem się należy


Więc wróćmy do Twojego zdania: zapłaciłbyś minimum 18zł za godzinę najprostszej pracy?
  • Odpowiedz
wcale taka najprostrza ona nie jest


@lubielizacosy: Jest.

kup roboty


Możliwość zastąpienia stanowiska na rzecz robota nie jest wyznacznikiem 'prostoty" stanowiska. Roboty wykonują obecnie bardzo skomplikowane prace, jak i są ludzie, którzy wykonują bardzo proste.
  • Odpowiedz
Gdybym był dużym przedsiębiorcą, któremu zależałoby na zgranej i lojalnej załodze to tak


@dlugi87: Jedno wyklucza drugie. Duże przedsiębiorstwa nie rodzą się z "wanne be" zbawiciel świata, ale z prostej kalkulacji.Obecnie sam proponuję ludziom stawki rzędu 8zł/h netto i autentycznie: źle bym się czuł płacąc więcej. Praca jest na tyle prosta, że więcej się nie należy.
  • Odpowiedz