Wpis z mikrobloga

Dawno się nie udzielaliśmy bo nie było czasu. Straciliśmy #bordo i wyszliśmy z piwnicy, ale chyba już czas do niej wracać.

#historiajednejfotografii od Oldtimery.com powraca... i to z przytupem. Jak zwykle oszukujemy i będą dwa zdjęcia a nie jedno.

Poniższe zdjęcia przedstawiają dwa prototypy Polskiego Fiata 125p w wersji kabriolet. Przez lata sądzono że prototyp był jeden... ale my udowodniliśmy, że było inaczej. Już tłumaczymy.

Na pierwszym (kolorowym) zdjęciu widać Polskiego Fiata 125p cabrio zaprezentowanego raz pierwszy wystawie "Warszawa XXX" w roku 1974. Nadwozie kabrioletu posiadało dwoje wydłużonych drzwi. Użyto tylnych lamp z samochodu WAZ (Łada) 2101, zmieniono wygląd deski rozdzielczej. Składany dach chował się za tylnymi siedzeniami. Konstrukcja nadwozia wymagała wzmocnienia podłużnicami. Na zdjęciu widać ponadto wydłużany, sześcioodrzwiowy model na bazie 125p tzw. "jamnik".

Rok później powstał jeszcze jeden kabriolet na bazie 125p MR'75 widoczny na czarno-białym zdjęciu poniżej. Ten późniejszy egzemplarz, powstał na bazie MR'75, ma inne zegary i tylne światła. Nie ma również listew pomiędzy tylną klapą a składanym dachem.

Teraz możecie plusować ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

#oldtimery #samochody #historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #carboners #motoryzacja
Oldtimery_com - Dawno się nie udzielaliśmy bo nie było czasu. Straciliśmy #bordo i wy...

źródło: comment_Nu8xAKTrH0YMej5mNHRuc1XNoxm2YtUt.jpg

Pobierz
  • 6