Wpis z mikrobloga

Widzę że pod tagiem #samochody bez zmian

1. OP pyta się czy za ~30k zł lepsza będzie Dacia Sandero czy Chevrolet Aveo, typ proponuje mu BMW E60
2. Na pytanie o prosty i tani dupowóz niekoniecznie robiący wrażenie, pada odpowiedź "Audi A3"
3. Wrzucanie zdjęć ~12-letnich Opli i pytanie się czy dobre/ładne? (!!!)
4. Pałowanie się do zdjęć starych niemieckich zglebowanych pancerwagenów
5. Różnorakie bardzo szczegółowe pytania na które odpowiedź można znaleźć tylko u mechanika lub na forach specjalistycznych
EDIT
6. Patrzcie Multipla, kekekeke, Multipla, czaicie? Najbrzydszy samochód świata

413 subskrybentów, serio?
#rakcontent #obrazekdlazwiekszeniaatencji
Sepang - Widzę że pod tagiem #samochody bez zmian

1. OP pyta się czy za ~30k zł le...

źródło: comment_xNPks3fy16L3O7K9msq1j9zXgUyHweT1.jpg

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@nokio: z------m z przednim napędem, ale silniki w 1 są na prawdę słabe w porównaniu do ceny i tego, co oferuje konkurencja. W cenie poniżej 50k ciężko znaleźć coś powyżej 150KM w benzynie. Za te pieniądze mam tysiąc razy ładniejszą Giuliette z 2011-2012 z silnikiem 170KM. Dla mnie wybór oczywisty.

Są trupy i ulepy, są także zadbane egzemplarze z niskimi przebiegami.


Auto może być zadbane ale upływu czasu nie da
  • Odpowiedz
@nokio: Dokładnie! Zazwyczaj kobiety chcą "mały, mało palący, c-----y samochód bez polotu" i kupują 2 letnie fiaty 600 czy inne g---o, zamiast kupić kilka lat starszy samochód, w tej samej cenie, ale 2 kkasy wyższy. Dobrze to określiłeś mianem polaka biedaka. Mają w mentalności, że muszą jeździć gównianym samochodem, żeby czasem tylko nie był ładny... No i wiadomo TDi.
  • Odpowiedz
tylko potem ból jak w e46 padnie zawieszenie i trzeba wyłożyć 3k


@Nytalith: Chyba nawet na oryginalnych częściach tyle nie wyjdzie. Na Lemforderach na pewno nie, a są jeszcze inne markowe części o znakomitej trwałości. Pomijam już te najtańsze, gdzie ceny są takie jak w Pandzie... i trwałość też jak w Pandzie. Bo oryginalne to ja niedawno zdejmowałem z kilku sztuk mających na blacie 300 tys. km, a nikt nie wie ile w rzeczywistości. Tak że nie ma sensu demonizować.

Jeszcze powiem tak - w Oplu kompletne przednie zawieszenie kosztowało mnie 500 zł i wytrzymywało 30 tys. km. W E39 kosztuje 1000 zł, ale wytrzymuje przynajmniej 100 tys.
  • Odpowiedz
Ford po 5 latach jest w takiej kondycji, jak BMW po 10 latach.


@jamtojest: Oprócz zawieszenia są tez inne podzespoły, jest tez karoseria, jest tez wnetrze. Jezdzilem (jako pasażer) wspomnianym Jaguarem XJ II X300 (auto wtedy kilkunastoletnie) i w srodku czuc bylo, ze auto najlepsze lata ma juz za soba. Fotele, kierownica, drazek zmiany biegow (pomimo, ze automat, to poscierany) i niektore przelaczniki + sama deska / tablica trzeszczaly i
  • Odpowiedz
Amortyzatory do E39 nie są znacząco droższe, niż do innych aut w tym segmencie, nawet zaryzykuję, że kosztują tyle samo (w zależności od firmy da się dobrać)


@jamtojest: Tylko e39 to segment premium, więc nawet jak kosztują tyle co w innych to i tak znacznie więcej niż normalnie ;)

Czyli hmm, jak robił 4 sztuki, to w 2 tys. powinien się
  • Odpowiedz
@frogfoot: To w takim razie był zajeżdżony, albo nie wiem, może Jaguar ma niższą trwałość? Nie mam doświadczeń z tą marką.

Ustalmy - zależy od egzemplarza. Są 10 letnie BMW czy Mercedesy, które wyglądają na strasznie zmęczone i nigdy bym takiego nie chciał. Ale są też takie, w których nie znajdziesz żadnego zużycia i nie jest ich wcale mało. Przyznaję rację, nie kupiłbym powycieranego wewnątrz samochodu, to nie wchodzi w
  • Odpowiedz
twoim pałowaniu się nad 15 letnimi bawarskimi trupami


@frogfoot: śmiej się śmiej, a ostatnio na wykopie z jakiejś gazety motoryzacyjnej rozbierali 15 letnie bmw e39 2.5td automat z przebiegiem 1 000 000 km i silnik był w takim stanie, że prognozowali mu kolejne 1 000 000 jeśli wszystko będzie wymieniane na czas. Ciekawe ile kilometrów przejedzie nowy ford mondeo 1.6 160KM.
  • Odpowiedz
@Nytalith:

Patrzę na te amortyzatory, dla przykładu przód.

E46 - Bilstein 475 zł za dwie sztuki z osłonami i odbojami, Kayaba podobnie, Meyle 100 zł taniej. Opcja ekonomiczna, a nadal niezła, SRL za 240
  • Odpowiedz
@jamtojest: Zawieszenie to nie tylko amortyzatory - weźmy np. wahacze i ich ilość ;)
A co do podanych przez Ciebie cen - do megane w wieku +/- takim jak teraz są e46 za 2 kayaby płaciłem niecałe 400zł, bałbym się jeździć BMW z amortyzatorami za 120zł ;)

Można było kupić całą skrzynię i wymienić.


@jamtojest: Właśnie wymieniał na inną, używaną. Tylko na pewno była znacznie droższa. Mogę
  • Odpowiedz
@Nytalith: Ale pisałeś o amortyzatorach konkretnie ;) Poza tym, inne ceny naprawdę są na tym samym poziomie. Gdybyśmy porównywali Mondeo z F10, to wtedy jasne, różnica będzie bardzo duża. Ale E39 zdążyło już naprawdę stanieć, także pod względem cen podzespołów.
  • Odpowiedz
@jamtojest: Na pewno w przepadku wnętrza duże znaczenie ma kultura eksploatacji, a w przypadku skór regularna konserwacja. Ten jaguar nie dość, ze miał zniszczoną skóre na fotelach, to jeszcze wgniecenia od wsiadania na rogach.

Ale akurat zużycie wnętrza to imo znacznie mniejszy problem niż koszta eksploatacji auta "premium". A to właśnie mnie odstrasza i poparte jest wieloma obserwacjami otoczenia. Historie typu "kupie 10 letnie auto za 50k a potem używane części na allegro albo jakimś szrocie, bo bida" to już klasyk, sam takich części pomagałem szukać ;]
Oczywiście jeżeli kogoś stać i jest świadomy kosztów, a auto kupuje z powodu zamiłowania do wyglądu / właściwości jezdnych to sprawach wygląda inaczej. Ale w przypadku większości ludzi znacznie rozsądniejszym wyjściem jest kupno auta w tej samej cenie, o klasę albo dwie niższe, młodszego i z niższym przebiegiem (zakładając, ze rozmiar kabiny / bagażnika nie jest najważniejszym kryterium).

A najszczęśliwsze (z moich obserwacji) są osoby, które mając 50-60k kupują nowe auto w salonie i potem ponoszą koszta eksploatacji adekwatne do swoich zarobków. Jednak duża grupa ludzi mając do dyspozycji
  • Odpowiedz