Wpis z mikrobloga

Potrzebuję ponownie jakiegoś Mirka dobra rada ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W blender cycles w ilu samplach trzeba renderować, żeby nie było świetlików? Renderowałem w 150, w 350 i w 500 i w każdym były a czas renderowania tylko rosnął, trochę bida. Przy renderowaniu tekstur jest niestety podobnie.
Może to wina HDR? Użyłem poza HDR dodatkowch lamp żeby doświetlić scenę i wtedy było lepiej, ale zależy mi na tym żeby przedmiot nie świecił jak psu jaja.

#blender #3d #grafika3d
Pobierz bamsebjorn - Potrzebuję ponownie jakiegoś Mirka dobra rada ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W blender c...
źródło: comment_gIVU00oSEWPaIpMYDBsqZuB3P0CyzI8i.jpg
  • 9
@bamsebjorn: Spróbuj dać filter glossy.
Nie zapomnij wyłaczyć opcji square samples.
Możesz też dać mniej odbić z glossy, bo widzę, że Twój przedmiot to w większości glossy ma.

http://scr.hu/1ojf/ow61x
Takimi ustawieniami spróbuj.

HDR możesz zamienić na kilka lamp o dużym rozmiarze. Spotlamp i daj im jakiś porządny rozmiar. Zaznacz też multiple importance przy lampach.
@bamsebjorn: I włącz na stałe Multiple Importance samples w World (renderuje trochę wolniej ale przy tej samej liczbie sampli obraz jest o wiele mniej zaszumiony (ta opcja występuje też przy lampach i włączenie jej zmniejsza ilość świetlików. Pomaga też zwiększenie rozmiaru lampy.