Wpis z mikrobloga

Za niedługo będę się musiała nauczyć projektowania wektorowego, do wyboru mam Adobe Illustrator, Inkscape, Corel Draw i PSP, z czego AI kompletnie nie potrafiłam ogarnąć, z Corelem nie miałam styczności od podstawówki, reszty nie kojarzę.
Właśnie zaczynam szukać w sieci jakichkolwiek kursów, ale nie wiem który z programów byłby najlepszy na początek? Macie jakieś godne polecenia strony z kursami? Bo jestem kompletnie zielona w temacie i nie wiem czy to co sobie sama wyszukam będzie cokolwiek warte.

#kiciochpyta #projektowanie #grafika #grafikawektorowa #corel #illustrator #inkscape #psp
  • 25
  • Odpowiedz
@matra: Inkscape jest darmowy i na licencji GNU/GPL czyli free. Tutoriali i filmików jest do niego cała masa, ot jedna ze stron: http://inkscape-tutorial.pl/
Da się na nim zrobić baaaardzo dużo i eksport jest do uniwersalnego formatu SVG który jest obsługiwany przez wszystkie wymienione przez Ciebie narzędzia. Wady, w stosunku do Corela to brakuje pewnych rzeczy do składu/przygotowania do druku, takich typowo roboczych rzeczy, ale za to wygonie robi się poszczególne proste
  • Odpowiedz
@matra: z tego co zauważyłem to w takich lokalnych agencjach reklamowych/drukarniach standardem jest corel, ze względu na niską cenę, ale jeżeli chcesz się rozwijać artystycznie i graficznie to AI chociażby przez wzgląd na ilość tutoriali(i ich jakość).
  • Odpowiedz
@matra: Corel, albo Illustrator - tylko to się dzisiaj liczy.

Illustratora używa większość świata, jest prosty, intuicyjny. Jak się dużo pracuje z pakietem Adobe, to nie ma nic lepszego.

Corela zaś używa się często w drukarniach, jedyny problem to nieintuicyjny interface.

Inkscape to syf. Amatorsko ("do szuflady") się sprawdzi, ale nic więcej.
  • Odpowiedz
@mondzioI: @jarunia: @crejzus: @ksiak: @Filem00n: @arktosk:
Dzięki za rady, zastosuję się, chociaż ten AI mnie przeraża, po kilku minutach zabawy rzuciłam tym, a chodziło wtedy tylko o proste poprawki w CV.
Już piszę o co mi chodzi, bo nie napisałam na początku. Chcę projektować wzory do wycinania na ploterze, głównie w papierze/tekturze, drobne elementy, ornamenty, wyrazy etc, przykładowo coś takiego:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/cf/06/96/cf0696f32242925d27e309e07d2e3589.jpg
http://www.jennifermcguireink.com/images/2014/03/031714-Lily1-Jennifer-McGuire-Ink.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-FYeRbLzdRgs/TmuF_7_VXBI/AAAAAAAAAMA/SJiTc5DU2lM/s1600/100_3461.JPG
  • Odpowiedz
@matra: To również polecam Ai, ja wycinam tektury, folie wielowarstwowe na ploterze bezpośrednio z Illustratora i nie ma z tym najmniejszego problemu.

Potrzebujesz ogarnąć tylko Pen Toola i załapać jak zachowują się krzywe Beziera, reszta to już twoja inwencja :)

  • Odpowiedz
@matra: Wymyśl co chcesz zrobić ...i rób! Dla każdej z rzeczy na której się zatrzymasz szukaj tutoriali na youtube i nauczysz się tak wszystkiego! :) Polecam cumpelo!
  • Odpowiedz
@mondzioI: nie, to nie jest bez sensu. Bardzo podobnie robią ludzie z Blenderem, który jest genialny w swojej prostocie do tworzenia modeli, ale już składanie wszystkiego w całość nie koniecznie. Więc Blender modele, i potem wrzucasz to do czegoś większego. Tak się pracuje, używasz narzędzi w których Ci się wygodnie pracuje. Jeżeli jesteś w stanie wszystko szybko i wygodnie zrobić w jednym narzędziu to super, ale gdzie byś nie spojrzał to
  • Odpowiedz
@arktosk: dzięki ( ͡° ͜ʖ ͡°) czyli co, szukać jakichś kursów na podstawy do AI? Dużo czasu zajmuje ogarnięcie tego?
@Saeglopur: gorzej jak nie zawsze wiem pod jakimi frazami najlepiej szukać ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@matra: Ok. Inkscape jest spoko, jest bezpłatny i całkiem sprawnie działa. Tylko nie instaluj wersji 0.91. Jest trochę niedorobiona. Znacznie lepiej sprawi się 0.48.5 - stabilna i bezproblemowa.
  • Odpowiedz
@matra: ktoś już wyżej wspomniał że najlepsze narzedzia to te ktorymi potrafisz sie posługiwać.. Może więc masz opanowany inny proram np. Ps - jesli potrafisz narysować taki szablon pedzlami czy wyciać zaznaczajac linie lub obiekty, radzisz sobie myszka czy tabletem to poźniej łatwo możesz to zwektoryzowac poprzez live trace w ai i ewentualnie wprowadzać korekty już na wstepnie przygotowanym obiekcie a nie tworzac go od podstaw.. Generalnie zawsze istnieje wiele drog
  • Odpowiedz
@matra: Dla mnie Ai był na tyle intuicyjny, że na początku nawet nie potrzebowałem tutoriali, dopiero przy bardziej zaawansowanych funkcjach potrzebowałem posiłkować się poradnikami. Samo ogarnięcie do jako takiej efektywnej pracy, to maksymalnie kilka wieczorów. W moim wypadku na pewno pomogły wcześniejsze doświadczenia z grafiką wektorową, czy nawet zrozumienie zasady działania Pen Toola w Psie. Ja zaczynałem od Inkscape, który jest esencją prostoty, tylko szkoda, że nie ma żadnego przełożenia na
  • Odpowiedz