Wpis z mikrobloga

Za niedługo będę się musiała nauczyć projektowania wektorowego, do wyboru mam Adobe Illustrator, Inkscape, Corel Draw i PSP, z czego AI kompletnie nie potrafiłam ogarnąć, z Corelem nie miałam styczności od podstawówki, reszty nie kojarzę.
Właśnie zaczynam szukać w sieci jakichkolwiek kursów, ale nie wiem który z programów byłby najlepszy na początek? Macie jakieś godne polecenia strony z kursami? Bo jestem kompletnie zielona w temacie i nie wiem czy to co sobie sama wyszukam będzie cokolwiek warte.

#kiciochpyta #projektowanie #grafika #grafikawektorowa #corel #illustrator #inkscape #psp
  • 25
  • Odpowiedz
@matra: Inkscape jest darmowy i na licencji GNU/GPL czyli free. Tutoriali i filmików jest do niego cała masa, ot jedna ze stron: http://inkscape-tutorial.pl/
Da się na nim zrobić baaaardzo dużo i eksport jest do uniwersalnego formatu SVG który jest obsługiwany przez wszystkie wymienione przez Ciebie narzędzia. Wady, w stosunku do Corela to brakuje pewnych rzeczy do składu/przygotowania do druku, takich typowo roboczych rzeczy, ale za to wygonie robi się poszczególne proste
  • Odpowiedz
@matra: z tego co zauważyłem to w takich lokalnych agencjach reklamowych/drukarniach standardem jest corel, ze względu na niską cenę, ale jeżeli chcesz się rozwijać artystycznie i graficznie to AI chociażby przez wzgląd na ilość tutoriali(i ich jakość).
  • Odpowiedz
@matra: Corel, albo Illustrator - tylko to się dzisiaj liczy.

Illustratora używa większość świata, jest prosty, intuicyjny. Jak się dużo pracuje z pakietem Adobe, to nie ma nic lepszego.

Corela zaś używa się często w drukarniach, jedyny problem to nieintuicyjny interface.

Inkscape to syf. Amatorsko ("do szuflady") się sprawdzi, ale nic więcej.
  • Odpowiedz
@mondzioI: @jarunia: @crejzus: @ksiak: @Filem00n: @arktosk:
Dzięki za rady, zastosuję się, chociaż ten AI mnie przeraża, po kilku minutach zabawy rzuciłam tym, a chodziło wtedy tylko o proste poprawki w CV.