Wpis z mikrobloga

Czy miałby ktoś radę w następującej sytuacji, moto CBR F4 99' zimne pali bez problemu, a gdy się nagrzeje i zostanie zgaszone to obróci 1-2 razy rozrusznikiem i klapa (trzeba poczekać, by ostygło żeby zapalił). W zeszłym roku został wymieniony regulator napięcia. Akumulator w stanie spoczynku ma 12.48V. Miał ktoś podobną awarię?
#motocykle #cbr
  • 12
Stawiam, że padł ponownie regulator napięcia (chińczyk z alledrogo?). Podłącz miernik do aku. uruchom silnik, włącz światła i sprawdź jakie masz ładowanie w okolicach 5 tys. obrotów. Powinno być od 14V do 14,5V
@jumper13: napięcie akumulatora w stanie spoczynku to bardzo interesująca informacja w tym przypadku przydatna dokładnie do niczego. Ile wynosi jak włączysz rozrusznik na zimnym i ciepłym.

Na ciepłym silniku podmień akumlator czy podepnij od auta, wiem że to dziwne ale jest czasem tak że akumulator nie działa na ciepło i trzeba go wymienić.

Gx
@jumper13: Napięcie masz prawidłowe. Zmierz napięcie międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla. Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać
@jumper13: w sumie to historia podobna do mojej. Na początku padł mi regulator (aku. było nowe). Po wymianie reg. motocykl zapalał bez problemu, a po zimowej przerwie rano (jak zimny) to plił bez problemu, a po jeździe nie chciał już zakręcić. Okazało się, że aku. był walnięty i po wymianie na nowy problem już nie wrócił.
@zapomnialem007: też podejrzewam akumulator, będę musiał sprawdzić na kablach od samochodu czy pali. Dzięki za pomoc ;) Nie orientujesz się czy mogę chwilę pojeździć z taką usterką? Może coś się jeszcze posypać?