Wpis z mikrobloga

Kochane Mireczki z #programowanie
Takie mam rozterki, może ktoś coś skrobnie w odpowiedzi.
Jestem studentem 2-gi rok, jaram się programowaniem, ale jeszcze jakoś super dużo nie umiem. I tak sobie myślę (może źle), że przydałoby się zacząć uczyć w jednym kierunku. Najwięcej umiem w Java, ale jakoś po ostatnich konferencjach Microsoft ciągnie mnie w kierunku C#, ogólnie podoba mi się mobile, ale sam nie wiem czego chce chce (może jestem kryptoróżowympaskiem?). Ostatnio byłem na targach pracy no i pojawił się kolejny język, php, bo jestem z Rzeszowa i tutaj mamy taką firmę G2A.com i oni cały backend robią w php więc byłoby gdzie szukać pracy.
No i takie pytanie, jak to u was wyglądało, wybór języka oraz to czym się zajmujecie, no i czy u Informatyków często następuje przebranżawianie na inny język albo czy ma sens uczenie się kilku języków oraz odrębnych dziedzin ( programowanie mobile, webdev i aplikacje biznesowe)
  • 10
@Gotomb: za 5-10 lat będziemy pisali w innych językach i używali innych technologii. Znajomość konkretnego języka jest dużo mniej istotna od umiejętności programowania, która od języka jest niezależna. Język to tylko narzędzie, które wybierasz do konkretnego zadania.
Ja bym Ci polecał C++ do nauki. Równie dobrze możesz uczyć się kilku języków na raz. C# to nie jest zły wybór, ale C++ pozwoli Ci lepiej poznać wnętrze komputera :)
@Gotomb: Niech się Pan nauczy programować w ogóle (paradygmat obiektowy, funkcyjny), a potem dopiero dobiera języki. Język to kwestia drugorzędna, za to trzeba rozumieć kwestie uniwersalne, np. enkapsulację, przetwarzanie równoległe, złożoność obliczeniową i pamięciową, ...
@Gotomb: Na studiach najlepiej mi szło w Java, nawet jakieś projekty w tym robiłem, kilka poprawek dodałem nawet do BIRT. Gdy zacząłem pracę zaczęła się karuzela. C++ potem C# aktualnie PHP i Python. Nie przywiązuj się do języka po prostu.