Wpis z mikrobloga

@fatoom87: Podejrzewam, że przykład pochodzi z takich miejsc jak ul. Długa czy ul. Kalwaryjska. Ale w tamtych miejscach zwyczajnie się już chyba nie da bardziej przebudować trasy zarówno dla aut jak i tramwajów. Tam jest po ludzku za ciasno ;)
@Hybu: Nawet nie, przykład z przebywania w krakowie x lat i porównanie z przebywania na gornym slasku już też x lat.
Co z tego, że jadę do kraka 1 godzinę skoro przebijam się do centrum kolejną godzinę. Słabo komunikacyjnie, ale fakt, że w wielu miejscach jest już brak miejsca. Nie tłumaczy to faktu braku obwodnic.
@fatoom87: Jeżeli masz na myśli samą drogę i rozwiązania dla samochodów to faktycznie nie jest to cud myśli inzynieryjnej. Jeżeli mówimy o kuminkacji miejskiej to jest ona naprawdę dobra i wciąż ją poprawiają. Nie wiem jakie rozwiązania szykują dla samochodów bo sam nie mam więc nie interesowałem się tym bardzo.
@Hybu: Generalnie coś robią, kumpel który mieszka w krakowie zaproponował mi ostatnio przemieszczanie się po tym mieście rowerem z wypożyczalni która niedawno ruszyła. Pomysł świetny, sam rowerem śmigam dużo po śląsku. Co z tego skoro infrastruktura rowerowa nie istnieje w centrum miasta. Próbują, ale chyba cisną w każdym kierunku zamiast obrać konkretny kierunek.
@goferek: Kolego, akcja tak się nazywa, ale jeśli staniesz bliżej niż 1 metr, ale nie najedziesz na przerywaną białą linię wyznaczającą miejsce parkingowe to i tak wystarczy.

Zwróć uwagę na tym filmie (np. 0:09) : https://www.facebook.com/video.php?v=984453564901039&set=vb.118439364835801&type=2&theater że tramwaj potrzebuje o wiele mniej niż jeden metr.

Wystarczy prosto to policzyć: rozstaw szyn w Krakowie wynosi 1435 mm, a całkowita szerokość tramwajów krakowskich to maksymalnie 2400 mm. Wychodzi, że potrzeba niecałe pół metra.
Co z tego skoro infrastruktura rowerowa nie istnieje w centrum miasta.


@fatoom87: A na jaką cholerę w centrum Krakowa infrastruktura rowerowa? O ile naturalnie przez "centrum" rozumiemy obszar w obrebie Plant, bo poza nim już taka infrastruktura jest.
Po centrum Krakowa znakomicie jeździ się rowerem bez żadnej dedykowanej infrastruktury, zwłaszcza że jest ono dostepne praktycznie tylko dla pieszych i rowerzystów...
Inną kwestią jest to, że można było tę ulicę zaprojektować z większą przestrzenią pomiędzy torowiskiem a miejscami postojowymi


@gumol: Można było ją zaprojektować... 100 lat temu, albo kiedy ona tam powstała, kiedy o żadnych miejscach postojowych dla samochodów nikomu się nie śniło... ;)
Przecież to nie jest ulica współcześnie budowana...
@Ginden: nie naruszysz. Ale te miejsca są tak wyznaczone że staniesz na tej linii i już będzie problem. Jeśli dobrze pamiętam, pierwszy przejazd tramwaju po oddaniu ulicy po remoncie zakończył się zablokowaniem ulicy bo zaparkowane auto miało lekko skręcone koło i to wystarczyło by w tamtym miejscu uniemożliwić przejazd tramwaju.