Pod moim ostatnim postem było kilka przychylnych i krytycznych komentarzy odnośnie grafiki w grze. Więc dzisiaj trochę o poszukiwaniach grafika, dzięki któremu byłem w stanie skończyć mój projekt.
Z grafiki w grze jestem osobiście bardzo zadowolony. Nie dlatego, że jest wyjątkowo piękna, ale dlatego, że jest unikalna, stworzona na potrzeby mojej gry. Mimo okrojonego budżetu w tej chwili mam 18 różnych profesji. Każda ma unikalny wygląd. 8 jednostek wojskowych i ponad 20 jednostek wroga (krasnoludy, elfy, orki i gobliny). Dla każdej z tych postaci klatka po klatce została narysowana animacja chodzenia (w 4 kierunkach). Niektóre profesje mają też dodatkowe animacje.
Grafika szukałem na odesk.com. Powiem szczerze, że trafić na kogoś taniego jest łatwo, ale żeby ta osoba posiadała talent i komunikatywną znajomość języka angielskiego, to już wyzwanie. Znalazłem ludzi, którzy dużo gadali, ale jakość ich pracy była mizerna. Jeden obiecujący grafik z Bangladeszu stworzył za to bardzo ładną animację postaci, ale po angielsku nie byłem mu w stanie wytłumaczyć jak odebrać zapłatę za poświęconą pracę.
W końcu trafiłem na grafika z Filipin. Polecam to państwo jeśli zamierzacie kiedyś szukać freelancerów. Są oni bardzo tani (nawet poniżej 3$ za godzinę pracy), a do tego świetnie znają język angielski (w przeciwieństwie do większości hindusów). Zatrudniłem już 4 różnych ludzi z tego kraju do różnych małych rzeczy i zawsze byłem zadowolony.
Grafik pracował dla mnie przez kilka miesięcy (po godzinach, bo w dzień chodził do swojej pracy, więc prace posuwały się powoli). Jedyny problem jaki z nim miałem to to, że za cały koncept odpowiadałem ja, a on tylko robił kolejne budynki, postacie i animacje. Przy następnym projekcie pewnie poszukam kogoś kto zaprojektował by od razu cały, spójny świat. Ale nie narzekam, jestem bardzo zadowolony z końcowych efektów pracy.
Dodaje pierwsze szkice, którymi mnie mój grafik przekonał.
@suwer: A możesz pokazać coś więcej? Powiem Ci, że kolorowanie i cieniowanie za pomocą burna w PS, to najgorsze co może być i szczyt amatorszczyzny. Nie wspominając o tym, że wygląda to okropnie. Jeżeli chodzi o dobieranie kolorów dla poszczególnych postaci też mocno kuleje. Mam nadzieje jednak, że wygląda to lepiej po implementacji.
@suwer: niestety zgadzam się z kolegą wyżej. Burn i dodge tool w photoshopie mają w sobie czern i biel, a światło i cień nigdy nie są czarne bądź białe. Niestety kiepsko to wygląda, a ze szkicy można wyciągnąć jednak troche więcej.
@Obserwer: @cometa93: W samej grze postaci są mniejsze i takie detale nie są widoczne. W każdym razie wychodzi tutaj mój brak wiedzy. Mam nadzieje, że w nastepnym projekcie będę miał budżet na grafika z Polski :) Dzięki za cenne opinie.
@Obserwer: Niedługo pod tagiem #suwerprogramuje będzie więcej informacji o grze oraz o procesie jej tworzenia. Muszę porobić więcej screenów oraz może nakręcić jakiś mały film z rozgrywki.
@sproject: Póki co planuje wydać jako darmową. Ale wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby osoba prywatna wypuściła płatną grę. Zamiast danych firmy wpisujesz swoje prywatne dane.
@sproject: Myślę, że jak gra zaczyna przynosić jakiś pokaźny dochód to zarejestrowanie firmy nie jest problemem. Jeśli gra przynosi jakiś groszowy przychód to w ogóle nie widzę problemu ...
@suwer: czyli od groszowego przychodu Twoim zdaniem nie trzeba odprowadzić podatku? Tudzież złożyć przynajmniej zeznania podatkowego? Pogoogluj sobie trochę.
@sproject: Myślę, że za bardzo przejmujesz się podatkami. Opublikuj swoją aplikację, a jeśli rzeczwyiście coś na siebie zarobi to zaczniesz się martwić. W zeznaniu podatkowym jest jakaś rubryczka na 'inne przychody'. Nie szukaj problemów tylko publikuj apkę! :P
@sproject: "Jeśli jednak developer uważa, że oferowanie aplikacji nie spełnia kryteriów działalności gospodarczej, przychody z Google Play należy ująć w PIT-36 w „przychodach z innych źródeł”."
@suwer: uważaj swoje a US swoje. Było już kilka osób, które zwracały się z zapytaniem do US i wg nich kwalifikuje się to pod działalność. Oczywiście o ile nie trafi się ktoś "życzliwy" to luz, gorzej jeśli będzie inaczej. Szczególnie że sprzedając w GP musisz podać publicznie swoje dane włącznie z adresem (skrytka pocztowa jest jakimś rozwiązaniem).
@suwer: Problem z grafiką, którą pokazałeś w swoim poprzednim wpisie jest prosty - jej styl nie jest spójny: -ikony po lewej nie pasują do reszty GUI, -budowle mają wyraźny czarny kontur podczas gdy drzewa już nie, -drzewa rzucają cień - budynki nie, -drzewa i budynki wydają się trójwymiarowe i w rzucie izometrycznym podczas gdy ścieżka biegnie jakby była widziana centralnie z góry. To się mogą wydawać detale, ale to właśnie detale
@rzezol: Dzięki za rzeczowy komentarz. W wersji 2.0 postaram się przerysować pewne elementy, o ile będzie sens robić wersję 2.0 ( ͡°͜ʖ͡°) W następnym projekcie też poszukam kogoś kto będzie w stanie stworzyć cały spójny projekt graficzny. Pewnie zajmę się czymś co nie wymaga aż tyle elementów graficznych. W tym projekcie nie było mnie stać na więcej :P
Z grafiki w grze jestem osobiście bardzo zadowolony. Nie dlatego, że jest wyjątkowo piękna, ale dlatego, że jest unikalna, stworzona na potrzeby mojej gry. Mimo okrojonego budżetu w tej chwili mam 18 różnych profesji. Każda ma unikalny wygląd. 8 jednostek wojskowych i ponad 20 jednostek wroga (krasnoludy, elfy, orki i gobliny). Dla każdej z tych postaci klatka po klatce została narysowana animacja chodzenia (w 4 kierunkach). Niektóre profesje mają też dodatkowe animacje.
Grafika szukałem na odesk.com. Powiem szczerze, że trafić na kogoś taniego jest łatwo, ale żeby ta osoba posiadała talent i komunikatywną znajomość języka angielskiego, to już wyzwanie. Znalazłem ludzi, którzy dużo gadali, ale jakość ich pracy była mizerna. Jeden obiecujący grafik z Bangladeszu stworzył za to bardzo ładną animację postaci, ale po angielsku nie byłem mu w stanie wytłumaczyć jak odebrać zapłatę za poświęconą pracę.
W końcu trafiłem na grafika z Filipin. Polecam to państwo jeśli zamierzacie kiedyś szukać freelancerów. Są oni bardzo tani (nawet poniżej 3$ za godzinę pracy), a do tego świetnie znają język angielski (w przeciwieństwie do większości hindusów). Zatrudniłem już 4 różnych ludzi z tego kraju do różnych małych rzeczy i zawsze byłem zadowolony.
Grafik pracował dla mnie przez kilka miesięcy (po godzinach, bo w dzień chodził do swojej pracy, więc prace posuwały się powoli). Jedyny problem jaki z nim miałem to to, że za cały koncept odpowiadałem ja, a on tylko robił kolejne budynki, postacie i animacje. Przy następnym projekcie pewnie poszukam kogoś kto zaprojektował by od razu cały, spójny świat. Ale nie narzekam, jestem bardzo zadowolony z końcowych efektów pracy.
Dodaje pierwsze szkice, którymi mnie mój grafik przekonał.
#suwerprogramuje #android #androiddev #gamedev
@Obserwer: Niedługo pod tagiem #suwerprogramuje będzie więcej informacji o grze oraz o procesie jej tworzenia. Muszę porobić więcej screenów oraz może nakręcić jakiś mały film z rozgrywki.
@suwer: posiadasz DG, czy jakiś inny manewr planujesz zastosować? Pytam, bo przez brak DG moja gra do GP raczej nie trafi prędko ( ͡° ʖ̯ ͡°)
edit już kumam, nie nie posiadam. Będę się martwił jak będę miał przychód, więc pewnie się nie będę martwił.
-ikony po lewej nie pasują do reszty GUI,
-budowle mają wyraźny czarny kontur podczas gdy drzewa już nie,
-drzewa rzucają cień - budynki nie,
-drzewa i budynki wydają się trójwymiarowe i w rzucie izometrycznym podczas gdy ścieżka biegnie jakby była widziana centralnie z góry.
To się mogą wydawać detale, ale to właśnie detale
W następnym projekcie też poszukam kogoś kto będzie w stanie stworzyć cały spójny projekt graficzny. Pewnie zajmę się czymś co nie wymaga aż tyle elementów graficznych. W tym projekcie nie było mnie stać na więcej :P